به گزارش پایگاه 598 به نقل از دنیای اقتصاد ؛ طرح فروش ويژه ايرانخودرو براي تحويل 5 روزه خودرو به مشتريان در حالي با
چالشهاي فراواني همراه بوده است كه مدير بازاريابي و فروش اين شركت 80
درصد طرح مذکور را اجراييشده ارزيابي ميكند.
این در شرایطی است که خبر
میرسد مشتریان برای ثبتنام در طرح فروش ویژه ایران خودرو با مشکلاتی
همراه بوده و رضایت چندانی از نحوه اجرای این طرح ندارند.
طبق معمول،
نخستين مشكل به اختلالات اينترنتي و از دسترس خارج شدن سايت فروش مربوط
بوده كه سبب شده برخی مشتریان مجبور شوند به جای ثبتنام اینترنتی، راهی
نمایندگیها شده و درخواست خود را از این طریق ثبت کنند.در واقع ایران
خودروییها پس از بروز اختلالات اینترنتی در سایت فروش خود، روی به ارسال
پيامك به مشتريان در سراسر كشور آوردند، پیامکی با اين مضمون: «با توجه به
اختلالات اینترنتی، هموطنان عزیز میتوانند با مراجعه به نمایندگیهای
مجاز از شرایط فروش فوری ویژه تحویل 5 روز بهرهمند شوند.»
اما ظاهرا
اين راهکار نيز نتيجه مطلوبي به همراه نداشته، چه آنکه به گزارش تسنيم
«بهرغم آنکه این «پیامک» در دو روز متوالی به مردم ارسال شده است، اما
عمده نمایندگیهای فروش این شرکت هیچ اطلاعی از تصمیم ایران خودرو در
ثبتنام مردم برای فروش فوری محصولات با تحویل 5 روزه ندارند.» تمام اين
ماجراها براي فروش ويژه ايرانخودرو با تحويل 5 روزه در حالي است كه
عبدالله بابايي در گفتوگو با خبرنگار «دنياي اقتصاد» عقيده دارد «مشكلات
اينترنتي به ايرانخودرو مربوط نميشود و اين «مشكل»، سراسري است.» بابايي
همچنين در رابطه با پيامكها و بياطلاعي نمايندگيها از تصميم ايرانخودرو
براي فروش از طريق آنها ميگويد: «نمايندگيها در جريان بودهاند، اما
متاسفانه به دليل زياد بودن حجم پيامكها، برخي پيامكها ديرتر به دست مردم
رسيد؛ يعني زماني كه ظرفيت فروش تكميل شده بود.» بابايي با اشاره به اينكه
گفته ميشود «معدود افرادي كه موفق به خريد اينترنتي در روزهاي ابتدايي
شده بودند با وجود گذشت بيش از 5 روز هنوز خودرو خود را تحویل نگرفتهاند»،
تاكيد ميكند: «صد در صد خودروهايي كه در اين طرح به فروش رسيدهاند
فاكتور شده و 80 درصد از آنها نيز به دست مشتريان رسيده و 20 درصد باقي
مانده نيز به دليل بعد مسافت هنوز به دست برخي مشتريان نرسيده است كه در
اين هفته تحويل آنها انجام خواهد شد.»