کد خبر: ۲۵۳۱۷
زمان انتشار: ۰۹:۵۴     ۱۴ آبان ۱۳۹۰
دانشگاه غیر انتفاعی امام علی(ع) ؛
120 دانشجو امسال در دانشگاهي قبول شده اند که فقط روي کاغذ تشکيل شده بود و در هيچ جايي از شهر تهران نمي توان دانشگاه غير انتفاعي امام علي (ع) را پيدا کرد؛ دانشگاهي که وزارت علوم تا 15 آبان تکليف دانشجويانش را مشخص مي کند.

غلامعلی نادری مدیر کل آموزشهای آزاد وزارت علوم تحقيقات و فناوري درگفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در اشاره به چگونگي اعطاي مجوز به دانشگاه هاي غير انتفاعي گفت: تأسیس موسسات دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی مراحل مختلفی را طی می کند که در ابتدا 7 نفر از اعضای هیئت موسس و سه نفر از اعضای هیئت عمومی دانشگاه و یک روحانی و سه نفر از اعضای غیر هیئت علمی در خوستشان را طی یک کاربر در دفتر آموزشهای آزاد قرار خواهند داد.

وی افزود: بعد از نیاز سنجشی و مکان سنجی در خواست اعضای هیئت موسس  برای کسب صلاحیت به گزینش ارسال می شود و بعد از دریافت جواب گزینش مجوز اصلی به این موسسات یا متقاضی داده می شود و در نهایت بازدید از مکان و فضای آموزشی صورت می گیرد و بعد از تأیید مکان یا اصلاح آن مکان مجوز قطعی آماده می شود و پس در اختیار یک کمیته تخصصی غیر انتفاعی غیر دولتی وابسته به شورای گسترش قرار گرفته و در نهایت مجوز قطعی از طرف شورای گسترش اعلام می شود.

وی افزود: بعد از آن اين مجوز در اختیار سازمان سنجش قرار گرفته و سازمان سنجش برای نیم سال اول و دوم در خواست پذیرش دانشجو خواهد داد و در دفترچه سازمان سنجش ثبت خواهد می شود.

وي با تاکيد براينکه اين مراحل براي دانشگاه امام علي(ع)  نيز صورت گرفته خاطر نشان کرد: صلاحیت عمومی اعضا موسسه غیر دولتی، غیر انتفاعی اما علی(ع) مشخص و تأیید مجوز اصولی داده شد.

*زميني 2000 متري در شهرک ولفجر وجود داشت

نادری در ادامه گفت: دانشگاه غیر  دولتی، غیر انتفاعی امام علی(ع) در ابتدا در مکانی به آدرس خیابان کارگر شمالی بوده که بعد از بازدید مورد تأیید قرار نگرفته و به مکانی دیگر واقع در شهرک ولفجر با متراژ 2000 متر مربع در فضای مناسبی در سه طبقه انتقال و مورد تأیید قرار گرفت.

وی افزود: بعد از تأیید مکان توسط نماینده هیئت موسس به سازمان سنجش نیز اعلام و مورد تایید قرار گرفت بنابراین اعضای هیئت موسس درجریان بوده چنانچه این موسسه غیر انتفاعی، غیر دولتی به مدت یک سال دانشجو در دو رشته کارشناسی حسابداری و مدیریت صنعتی دانشجو پذیرفته بودند بنابراین هم نماینده هیئت موسس و هم اعضای هیئت موسس در جریان این موضوع بودند .

وي ضمن رد اظهارات برخي اعضاي هيات موسس اين دانشگاه که گفته بودند پذيرش اين دانشجويان از نيمسال دوم صورت گرفته گفت: هيات موسس بايد همانند ساير موسسات آموزش عالي به دفترچه کنکور مراجعه مي کردند و براساس آن آماده پذيرش دانشجو از مهر مي شدند.

مدیر کل آموزشهای آزاد وزارت علوم تحقيقات و فناوري در خصوص وضعيت دانشجويان اين دانشگاه گفت: اگر این موسسه تا روز یکشنبه 15 آبان مکانی را که مورد تأیید باشد در نظر نگيرند؛ دانشجویان در سایر موسسات آموزش عالي غير انتفاعي توزیع می شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها