کد خبر: ۲۵۰۲۴۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۳     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران مطرح کرد؛
بگفته صادقی اقتصاد ایران با پرداختن به تولید و استفاده از ظرفیت نیروی کار رونق می گیرد و به همین دلیل بخش ویژه ای در بسته تدوین شده اقتصادی دولت به بحث تولید اختصاص یافته است.
به گزارش پایگاه 598 ؛ به نقل از بازار خبر یدالله صادقی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران در گفتگو با بازارخبر با اشاره به شرایط اقتصادی کشور و فضای تورم همراه با رکود سیاست دولت یازدهم را حمایت از تولید داخل دانست و گفت: تمامی کارشناسان اقتصادی و صنعتی کشور بر این باورند که خارج شدن از این فضا تنها با رونق گرفتن تولید داخل امکان پذیر است و از این رو دولت چاره ای جز حمایت از تولید داخل ندارد.

وی در مورد نحوه حمات دولت از صنعتگران و شاغلان در بخش تولید گفت: با توجه به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر امر حمایت از تولید داخل و همچنین گشایشی که در بحث تحریم ها حاصل شده است دولت اعتبارات خوبی را به این امر اختصاص داده و علاوه بر آن در بسته تدوین شده اقتصادی دولت بخش ویژه ای به بحث تولید اختصاص یافته است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت در ادامه درباره حضور برندهای خارجی در بازار ایران گفت: بطور قطع حضور برندهای معتبر خارجی در بازار باعث افزایش کیفیت محصولات داخلی می باشد اما باید به این نکته هم توجه داشته باشیم که تحقق این امر منوط به حضور برندهایی است که شناسنامه دار بوده و کیفیت محصولات آنها بالا باشد. 

صادقی در مورد چگونگی برخورد با برندهای بی کیفیت و قاچاق موجود بازار اظهار داشت: در سازمان صنعت، معدن و تجارت هیچگونه مجوزی برای فعالیت این برندها صادر نمی کنیم. در کنار این امر نهادهای نظارتی هم موظفند با زیر نظرگرفتن بازار از ادامه کار اینگونه برندها جلوگیری نمایند.

اصناف نقش بسزایی در رونق تولید دارند

همچنین علی فاضلی رئیس اتاق اصناف تهران و ایران در گفتگو با بازارخبر اشاره به نقش کلیدی اصناف در رشد و ایجاد اشتغال گفت: اتحادیه های اصناف باید نقش موثرتری در بازار و اقتصاد داشته باشند. 

وی با اشاره به تجربیات جهانی در این حوزه ادامه داد: بدون تردید حمایت از اصناف می تواند باعث دلگرمی اعضای اتحادیه ها و واحدهای صنفی شود و این امر می تواند نقش بسزایی در فعالیت قانونمند همه شاغلان صنفی داشته باشد. 

فاضلی تصریح کرد: اگر حمایت درستی از اتحادیه های صنفی شود افرادی که به صورت غیرقانونی فعالیت می کنند برای حضور در اتحادیه های صنفی راغب شده و در آن صورت موظف خواهند بود حداقل استانداردهای کمی و کیفی را رعایت کنند.

رئیس اتاق اصناف تهران و ایران نقش نمایشگاهها را در تقویت اقتصاد کشور موثر دانست و خاطرنشان کرد: برگزاری نمایشگاهها به جلب توجه مردم به تولیدات داخل کمک شایانی می کن که ارمغان این امر رونق تولیدات داخل است. 

فاضلی ضمن حمایت از تمامی اصناف برای رونق هرچه بیشتر فعالیت خود تأکید کرد: هر اتحادیه ای که بخواهد در جهت حمایت از تولیدکنندگان و رضایت خاطر مصرف کنندگان اقدام به برگزاری نمایشگاه نماید از آنها حمایت کامل خواهیم کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها