کد خبر: ۲۵۰۱۷۴
زمان انتشار: ۱۰:۲۳     ۲۲ شهريور ۱۳۹۳
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: حذف کنکور یک قانون است که لازم الاجرا است و اگر نقصی در آن وجود دارد باید با همفکری سازمان سنجش، مجلس و وزارت علوم بازنگری شود.
به گزارش پایگاه 598، حجت الاسلام والمسلمین علیرضا سلیمی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، در خصوص علت تعلیق حذف کنکور و تأخیر در اجرای این قانون گفت: این موضوع را سازمان سنجش باید پاسخگو باشد و این مسئله تعلیق نشده بلکه در هر حال حاضر ما از زمان بندی عقب هستیم.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بحث حذف کنکور یک قانون است و زمانی که مسئله‌ای تبدیل به قانون می‌شود لازم الاجرا است و اگر ایرادی نیز وجود دارد باید اصلاح شود که لازم است یک همفکری جدی بین سازمان سنجش،وزارت علوم و مجلس در این خصوص شکل گیرد و اگر قانون نیاز به بازنگری دارد اصلاح شود.



وی افزود: متاسفانه فضای دانشگاه‌های ما در پذیرش دانشجویان به ویژه در دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی آشفته است و مسئله‌ای که این روزها مطرح شده و دانشگاه‌ها با آزمون و بدون آزمون اعلام پذیرش دانشجو می‌کنند در آینده به روند رو به رشد کشور لطمه خواهد زد.



سلیمی در ادامه بیان داشت: پذیرش دانشجو با آزمون و بدون آزمون در صورتی که بدون نظارت جدی انجام شد و دانشجوی با مدرک لیسانس و فوق لیسانس حتی به اندازه سیکل هم معلومات نداشته باشد بیشتر یک آسیب است تا فرصت و این موضوع نیاز به توجه جدی دارد.



وی ادامه داد: گاه متاسفانه شخصا شاهد بودم حتی در مقطع فوق لیسانس برگه دانشجویان پر از غلط‌ های املایی بوده که نشان می‌دهد این فرآیند نیاز به بازنگری دارد و اگر دانشگاهی بدون آزمون دانشجو بپذیرد نباید خروجی نیز به همین میزان راحت انجام شود.



عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: متاسفانه در بخش پایان نامه های دانشجویی نیز این مشکل وجود دارد که پایان‌ نامه‌های که ارائه می‌شود گاهاً به هیچ عنوان قابل دفاع نیستند و باید وزارت علوم جدی تر در بحث پایان نامه‌های دانشجویی وارد شود.



وی افزود: متاسفانه پایان نامه‌های دانشجویی در مقاطع لیسانس و حتی فوق لیسانس حتی از نظر شکلی نیز قوانین ساختاری آن رعایت نشده و در بحث محتوا نیز بسیار شاهد موازی کاری و یا پایان نامه‌های سفارشی که ایده‌ای نوی را مطرح می‌کنند، بوده ایم و حتی گاهاً موضوع پایان نامه‌ها تناسبی با محتوا ندارد و یا اینکه اصلاً موضوع جدی نیست.


سلیمی خاطرنشان کرد: مشکلات دانشگاه‌ها نیاز به توجه جدی و همکاری سازمان‌های ذیربط دارد و وزارت علوم به جای سیاسی کاری باید به مسائل اصلی این حوزه بپردازد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها