کد خبر: ۲۴۸۶۵
زمان انتشار: ۱۲:۲۱     ۰۸ آبان ۱۳۹۰
كاردار هيأت نمايندگي فلسطيني در اتاوا بنا به درخواست دولت كانادا از تشكيلات خودگردان فلسطين به كشورش بازگردانده شد.

به گزارش 598 به نقل از ایسنا، خانم ليندا سابح علي، در ماه جاري از طريق توييتر يك نوار ويدئوئي را منتشر كرده بود كه در آن يك دختر فلسطيني در حال خواندن يك شعر بـه زبان عربي و بـا زيرنويس انگليسي همراه با احساسات شديد و گريه اعلام مي‌كرده است كه "من يك فلسطيني هستم" و به جنگ عليه بي‌عدالتي، سركوب و اعدام يهوديان دعوت مي‌كرده است.

رئيس دفتر اجرايي امور يهوديان و اسرائيل در كانادا اين نوار را براي وزير خارجه كانادا ارسال كرده، جان پرل هم پس از مشاهده آن دستور برخورد داده و متعاقب آن معاون وزير خارجه كانادا كاردار فلسطين را احضار و همچنين نماينده كانادا در كرانه باختري اعتراض رسمي دولت كانادا را به محمود عباس ابلاغ مي‌كند.

سخنگوي وزير خارجه كانادا نيز اعلام مي كند انتظار كانادا اين است كه دولت خودگردان فلسطيني با اين تخلف برخورد مناسبي كند و به همين دليل تا آمدن جانشين كاردار، ارتباط رسمي دولت كانادا با وي محدود خواهد شد.

تشكيلات خودگردان هم به خانم كاردار ابلاغ مي‌كند كه بلافاصله اتاوا را ترك كند تا خشم بيشتر دولت كانادا را بر نيانگيزد.

واكنش شديد وزيـر خارجه كانادا نسبت به چنين مسأله‌اي و تضرع يك كودك فلسطيني حاكي از ميزان عداوت و بي‌انصافي آنها به مسلمانان و فلسطينيان و ميزان سرسپردگي دولت كانادا به منافع رژيم صهيونيستي است.

وزارت خارجه كانادا اخيراً اعلام كرده كه بناي يادبود هولوكاست را در روزهاي آينده در منطقه ملي پايتخت با هدف يادآوري اين حادثه براي نسل كنوني و آينده احداث خواهد كرد.

حمايت مطلق دولت كنوني كانادا از رژيم صهيونيستي در طول تاريخ اين كشور بي سابقه است و به همين دليل كمترين انتقادات را نسبت به اين رژيم تحمل نمي‌كند و بر نمي‌تابد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها