کد خبر: ۲۴۶۹۸
زمان انتشار: ۱۲:۴۲     ۰۷ آبان ۱۳۹۰
وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح جمهوري اسلامي ايران گفت: ساخت هواپيماي جنگنده جديد در دستور كار متخصصان صنعت دفاعي كشور قرار دارد.

به گزارش 598، سردار 'احمد وحيدي' روز شنبه در گفت و گو با ايرنا افزود: برنامه ساخت اين هواپيما با همكاري نيروي هوايي ارتش در دست اجرا است.

وي در ادامه تنوع جنگنده ها، آماده نگاه داشتن آنها، ارتقا و روزآمدي، طراحي و ساخت جنگنده هاي آذرخش، صاعقه و همچنين هواپيماي جديد را نشانه نبوغ، دانش و فناوري بومي و بالندگي صنعت دفاعي كشور دانست كه در اوج تحريم ها، توانمندي بسيار بالايي را به ظهور رسانده اند.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در ادامه مشاركت نيروي هوايي ارتش در ساخت هواپيماي جديد را يادآور شد و خاطرنشان كرد: نيروي هوايي ارتش جمهوري اسلامي ايران با اقتدار علمي، عملياتي، روحي و معنوي مانند شهابي مبين، حافظ راستين آسمان ايران اسلامي و از پيشتازان دفاع از كشور است.

سردار وحيدي همچنين آشنايي، تسلط و كار با تجهيزات و سيستم هاي پيشرفته، شجاعت و بي باكي در انجام ماموريت ها و تقديم صدها شهيد و جانباز در دفاع از ميهن اسلامي را از عوامل پديد آورنده اقتدار جمهوري اسلامي ايران عنوان كرد.

** زيردريايي پيشرفته بومي به ناوگان نيروي دريايي مي پيوندد

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در بخش ديگري از گفت وگو با ايرنا از واگذاري يك زيردريايي جديد به نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران تا نيمه اول مرداد ماه سال آينده خبر داد.

وي گفت: اين زيردريايي از فناوري پيشرفته، قدرت مانور و عمليات زيرآبي قوي برخوردار است و به سلاحهاي پيشرفته نيز مجهز است.

سردار وحيدي يادآور شد: جمهوري اسلامي ايران تنها كشور در جهان اسلام است كه توان طراحي و ساخت زير دريايي را دارد.

** موشك جديد كروز موسوم به 'ظفر' بزودي رونمايي مي شود

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در بيان ديگر دستاوردهاي جديد صنعت دفاعي كشور اظهار داشت: موشك كروز موسوم به 'ظفر' بزودي رونمايي خواهد شد.

وي افزود: برنامه هاي متنوعي در خصوص موشكهاي بالستيك داريم كه در آينده اعلام خواهيم كرد.

** پيگيري قرارداد اس 300 از دادگاه بين المللي و تعامل با روسيه

سردار وحيدي در خصوص آخرين وضعيت پيگيري حقوقي براي دريافت غرامت از روسيه به واسطه اجرا نشدن قرارداد فروش سامانه اس 300 نيز گفت: اين پرونده مفتوح است و ما از طريق دادگاه بين المللي پيگير آن هستيم .

وي خاطرنشان كرد: قرارداد اس 300، تعهدي است كه طرف روسي بايد آن را انجام دهد ضمن اين كه اين موضوع را نيز از طريق تعامل با روسيه دنبال مي كنيم.

وزير دفاع و پشتيباني نيروهاي مسلح در پاسخ به پرسش ديگري نيز تصريح كرد: تصميم آمريكا درخصوص ايجاد سپر موشكي جديد بيشتر موضوعي سياسي است تا نظامي؛ چرا كه تجهيزات نظامي ايران صرفاً دفاعي است.

سردار وحيدي موضوع برقراري خط تلفن سرخ بين ايران و آمريكا و استدلال مقام هاي واشنگتن در زمينه رفع تنش از طريق اين خط تلفن را نيز مخدوش دانست و گفت: اگر آمريكايي ها از منطقه بروند، ديگر هيچ تنشي را در منطقه شاهد نخواهيم بود.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها