کد خبر: ۲۴۶۴۷۲
زمان انتشار: ۱۱:۵۹     ۰۶ شهريور ۱۳۹۳
نمایشگاه رسانه های انقلاب// در گفتگوی ۵۹۸ با حمیدرضا ترقی؛
متاسفانه دولت هیچ توجه ی به رشد علمی کشور ندارد، اکنون بیش از 200 مرکز پژوهشی در حوزه علوم انسانی -که زیربنای علمی کشور است- با مشکل کمبود بودجه شدید مواجه هستند / یک سال است که این پروژه ماهواره ای پیشرفته کشور متوقف شده است / اگر قرار باشد ما هر نوع امتیازی که آمریکا میخواهد بدهیم و درعوض هم هیچ نگیریم که دیگر چرا انقلاب کردیم

حمید رضا ترقی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه طی بازدید از غرفه پایگاه 598 در نمایشگاه رسانه های انقلاب اسلامی، عملکرد دولت در بخش توسعه علمی کشور را بسیار ضعیف توصیف نمود و افزود: متاسفانه دولت هیچ توجه ی به رشد علمی کشور ندارد، اکنون بیش از 200 مرکز پژوهشی در حوزه علوم انسانی -که زیربنای علمی کشور است- با مشکل کمبود بودجه شدید مواجه هستند و برخی از آنها به کلی تعطیل شده اند، در موسسات علوم و فن آوری وضعیت بدتر از این است و برخی پروژه های بزرگ علمی کشور خوابیده است.

وی حوزه علوم هوا فضا را یکی از این نمونه ها برشمرد و افزود: چندسالی بود که دانشگاه شریف روی پروژه ماهواره ای پیشرفته کار میکرد که میتوانست نیاز ما و بسیاری از کشورهای دیگر را برای پخش برنامه های تلویزیونی برطرف کند. اتحادیه رادیو تلویزیون اسلامی نیز از ما خواسته بود که این پروژه را هر چه زودتر تکمیل کنیم تا با انتقال برنامه هایشان بروی ماهواره ایران، خود را از سلطه ماهواره های صهیونیستی نجات دهند. اما الان یک سال است که این پروژه متوقف شده است و این تنها یک نمونه از مشکلات علمی است که در این مدت داشته ایم.

دکتر ترقی گفت: پروژه های علمی نه تنها موجب پیشرفت کشور و اقتدار کشورمان میشود بلکه از نظر مالی هم برای کشور بسیار سود آور است، نمونه اش همین ماهواره ای که عرض شد و میتوانست درآمد عرضی بسار زیادی برای ما داشته باشد. اما دولت به یک چیز فکر میکند و آن رضایت آمریکاست. متاسفانه دولت در این مدت هرکاری را که موجب ناراحتی آمریکا می شده  تعطیل کرده، پروژه های علمی، موسسات پژوهشی، همایش های ضدصهیونیستی، چرخه هسته ای و خلاصه همه چیز را متوقف کرد تا آمریکایی ها را راضی کند.

عضو ارشد حزب موتلفه با شکست سیاست های دولت ابراز کرد: به نظرم دولت تدبیر هرکاری که میتوانست برای جلب نظر آمریکا انجام داد اما در مقابل آمریکا چه گفت؟! فقط گفتند که دولت ایران تا کنون خاسته های ما را انجام داده ولی باید کارهای بیشتری انجام شود. خب در مقابل چه؟ آمریکا چه میکند؟ هیچ، مواضعش را محکم تر میکند، تهدیدمان میکند، درباره رییس جمهور و مردمان بی ادبانه حرف میزنند، تحریم ها را بیشتر میکند.

ایشان ضمن پیش بینی شکست استراتژی دولت در آینده نزدیک گفت: رهبری نرمش قهرمانانه را به عنوان یک تاکتیک موقت مطرح کردند اما متاسفانه کاری که دولت میکند نرمش نیست! قهرمانی نیست! اگر قرار باشد ما هر نوع امتیازی که آمریکا میخواهد بدهیم و درعوض هم هیچ نگیریم که دیگر چرا انقلاب کردیم؟! به همین جهت مطمئنم که در آینده نزدیک دولت متوجه اشتباه خود میشود و این پرونده بسته خواهد شد.

وی با تاکید بر ناکارمدی تیم علمی دولت یازدهم گفت: تیم علمی دولت در قواره ی فضای علمی کشور نیست و نمیتواند حرکت علمی را رهبری کند، ضمن آنکه این افراد اصلا اعتقادی به رشد علمی ندارند، آنها میگویند که ما مشکلات صادرات نفت را برطرف میکنیم، پس از آن نفت میدهیم و بجای آن محصولات و فن آوری های غرب را وارد میکنیم. یک الگوی شکست خورده که استقلال اقتصادی کشور را هدف گرفته است.

دکتر حمیدرضا ترقی در ادامه با اشاره به مشکلات روز افزون مراکز علمی و پژوهشی در کشور گفت: بلاخره مردم باید نتیجه انتخابشان را ببینند، آنها باید بدانند که همواره با شناخت کامل و دقیق از شخصیت کاندیداها رای خود را به صندوق بیندازند و الا همین میشود که میبینیم و البته امیدواریم که دولت یازدهم مسیر حرکت خود را اصلاح کند و به جای آمریکا به مردم خودمان خدمت کند و کشور را به سمت آبادانی و پیشرفت هدایت کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۴
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها