کد خبر: ۲۴۵۷۷
زمان انتشار: ۱۷:۴۱     ۰۵ آبان ۱۳۹۰
علیرضا دهقان روزگذشته 4 شنبه در غرفه خبرنامه دانشجویان ایران حاضر شد و به سوالات دانشجویان پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار «خبرنامه دانشجویان ایران»، عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به سازو کارهای انتخاباتی موجود برای انتخابات مجلس گفت: ممکن است که نظر شما را من قبول داشته باشم اما بگو مگو کردن و تراشیدن جبهه متحد اصول گرایان را به صلاح اصول گرایان و کشور نمی دانم.

وی ادامه داد: شما یک وقت می بینید که ما در 9 تیر خیلی صریح و روشن و از اول خیلی شفاف در مورد فتنه موضع داشتیم؛ از بیرون که نگاه کنید خیلی از افراد جبهه اصول گرایان سنتی در مورد فتنه موضع داشتند ولی بعضی از افراد دیر موضع گرفتند. ما تا آن موقع که موضع خود را اعلام نکرده بودند به آنها انتقاد داشتیم و این انتقاد را هم علنی به آنها منتقل کردیم اما وقتی که آنها موضع گرفتند و موضع خودشان را اعلام کردند نمی گوییم که شما دیگر مردود هستید بلکه ما اینها را مردود نمی دانیم.

دهقان گفت: ما فتنه و انحراف را مردود می دانیم اما کسانی که در مقابل فتنه موضع نداشتند و بعد موضع گرفتند را مردود نمی دانیم و این رفتارشان را تجدید می دانیم نه مردودی اما کسانی را که در مقابل انحراف دیر تصمیم گرفتند و جریان انحرافی را بزرگتر کردند را ما تجدیدی می دانیم و آنها را خارج از جریان اصول گرا نمی دانیم و به نظرمان آنها اشتباه کرده اند و تحلیل اشتباهی داشته اند اما اگر ما بخواهیم اینگونه حساب کنیم که هر فردی که بوده اشتباه کرده و دیر تصمیم گرفته است پس همه را کنار زده ایم و این مثال را می توان زد که "که علی(ع) ماند و حوضش"

دانشجویی سوال پرسید چرا آقای لاریجانی صحبت رهبری را در مجلس به رای گذاشتند؟

دهقان پاسخ داد: باید بگویم که در این موضوع من به ایشان در صحن علنی اخطار دادم و ایشان هم اخطار من را قبول کردند و من می گویم که ایشان اشتباه کردند و این موضوع را به رای گذاشتند و من اعتقاد دارم که نیاز نداشت به رای گذاشته شود اما ایشان به رای گذاشتند. حال ما نباید که همه را از خودمان زده و دور کنیم.

دهقان ادامه داد: من در این مدت که در مجلس بودم هیچ نامه ای را به نفع آقای جاسبی امضا نکرده ام بدین صورت که آقای جاسبی هر شش ماه یکبار از مجلس یک نامه گرفته است هم در مجلس هفتم و هم در مجلس هشتم در حالی که در گذشته آقای جاسبی را اصول گرا می نامیدند حتی با توجه به این مسائل هم نباید افراد را نظام دور کنیم. برخلاف دور گذشته اصول گرایان که شش نفر دور هم جمع شدند و پنج نفر را خود انتخاب کردند اما اینبار 7 نفر جمع شده اند و اضلاع را انتخاب کرده اند و ما در آنجا مدعو هستیم امر دایر است بین اینکه ما وحدت را به هم بزنیم و یا بخاطر یک مصلحت بزرگتر و بخاطر اینکه برخی مثل جریان فتنه و انحراف و مخالفان اصول گرایی تقویت نشوند ما به ائتلاف با همدیگر پرداخته ایم و ائتلاف کردن در کل کار اشتباهی به نظر نمی آید.

این عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: البته بعضی اعلام کردند که ما با جبهه پایداری مخالفت داریم که این موضوع واقعیت ندارد چه اینکه نزدیکترین گفتمان به ما، در واقع گفتمان جبهه پایداری است البته در اینجا باید دقت کرد که اینجا بحث ائتلاف است و ما سعی می کنیم این ائتلاف را اصل قرار بدهیم. و جدا کردن این افراد به صلاح نظام نیست.

دهقان تصریح کرد: البته این موضوع را هم باید  توجه داشت که یک موقع این کارها یک تاکتیک انتخاباتی است و یک وقت هم وظیفه اعتقادی است ما شاید در سال 76 بر سر آقای ناطق نوری تاکتیک انتخاباتی مان اشتباه بوده است اما ما وظیفه اعتقادی مان را انحام دادیم اما الان هم من به آقای ناطق انتقادات فراوانی دارم کمااینکه در مورد آقای احمدی نژاد هم بنده همچنین نظری داشتم در این حال وقتی جریان هایی مثل جریان انحرافی وجود دارند وجود این ائتلاف ضرورت است.

دهقان در پایاین گفت: من نظرم این است که تا جایی که امکان دارد نباید کاری کرد که بعضی که قبلا اصول گرا بودند حال از این مجموعه خارج شوند و این رفتار شما خیلی از افراد را از نظام حذف می کند و حفظ کردن هر شخصیتی باید متناسب با شان آن شخصیت باشد و انجام این کارها خدمت به جریان انحرافی و فتنه است
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها