کد خبر: ۲۴۴۵۷
زمان انتشار: ۱۹:۵۲     ۰۴ آبان ۱۳۹۰
روزهاي گذشته تصاويري از زنان شرکت کننده خارجی درمسابقات تیراندازی قهرمانی زنان آسیا تهران در صدا و سيما بوديم كه به مدد لیبرالیسم فرهنگی به صورت بی حجاب به نمایش درآمدند.
به گزارش مشرق؛ روزهاي گذشته شاهد تصاويري از مسابقات تیراندازی قهرمانی زنان آسیا تهران در صدا و سيما بوديم كه در شرايط عادي هيچ وقت چنين صحنه هايي پخش نمي شود. رسانه ملي به بهانه آنكه پرچم ايران به اهتزاز در خواهد آمد و عزت و افتخار ملي است، زنان شركت كننده را بدون حجاب در تهران به نمايش درآورد. ظاهراً عرصه ورزش محل تاخت و تاز ليبراليسم فرهنگي شده و بي حجابي در شرايط ورزشي مباح است.
 
ورزش حرفه ای، ابزار جنگ نرم
در جنگ نرم همانند جنگ سخت، خط مقدم جبهه به طور عینی برای خودی قابل رویت و ملموس نیست و دشمن در جنگ نرم به جای هجمه مستقیم و تصرف سرزمین، به وسیله شیوه های نوینی، قلب ها و مغزها را تصرف می کند. لذا شناخت حوزه های مختلف جنگ نرم که دشمن به طریق آن می تواند ضربه مهلکی را بر ما وارد سازد امری واجب است. بنابراین باید ابتدا حوزه های مختلف جنگ نرم را شناخت و سپس بر اساس مکتب اول امنیت آسیب محور، سیستم ایمنی را برای مقابله با دشمت تقویت ساخت.
 
امروزه ورزش حرفه ای به عنوان یکی از عرصه های مهم و تاثیرگذار جنگ نرم به شمار می رود. در این فرایند ورزش حرفه ای به مثابه ظرفی است که محتوای آن را فرهنگ غربی به ویژه فرهنگ لیبرالیستی تشکیل می دهد. با ورود ورزش به جامعه هدف فرهنگ خود را نیز در آن گسترش داده و از ظرفیت های داخلی کشور هدف و حوزه فرهنگی آن اقدام به ایجاد اختلال نموده و تا حدی که کشور هدف، خود به عنوان میزبان(دشمن نرم) عمل نموده و بدون آن که مدیریت فرهنگی کشور متوجه آن باشد، آثار آن به تدریج در جامعه نمایان می سازد.
 
ليبراليسم ورزشي
یکی از اصلی ترین مفاهیمی که از طریق ورزش حرفه ای امروزه وارد کشور می شود لیبرالیسم است. ليبراليسم، يك ايدئولوژي مدرن است كه معني دقيق آن"اباحه‌گرايي"است. اين ايدئولوژي، ريشه در امانيسم يا پارادايم اصالت بشر دارد. فرهنگ لیبرالیستی، فرهنگی است مبتنی بر اباحه گری، یعنی جایی که محرمات و مکروهات نهی نشود و مستحبات و واجبات نیز امر نشود و تنها مباح بودن حد وسطی است که وجود دارد. هسته‌ مركزي و جوهره‌ ليبراليسم "لسه‌فر" يعني بگذار هر چه مي‌خواهد انجام دهد. با توجه به اینکه ذات لیبرالیسم و اصالت اباحه ریشه دین یعنی حیاء را نشانه گرفته است، گسترش لیبرالیسم در جامعه اسلامی به حیازدایی می انجامد و بنا بر فرموده امام معصوم(ع) " آن کس که حیاء ندارد، حیات ندارد".

 


متاسفانه روزهاي گذشته در مسابقات تیراندازی قهرمانی زنان آسیا در تهران به کرات شاهد ورزشکاران زن بی حجاب خارجی بودیم که تصویر آنها نیز به طور زنده از شبکه سیما پخش می شد. این مسئله جدای از آن که نوعی بی احترامی و نقض قانون کشورمان از سوی ورزشکاران خارجی تلقی شده و به حیثیت ملی ما لطمه می زند نمایش این هنجارشکنی عمومی به وسیله اقدام نابجای صدا و سیما موجب از میان رفتن قبح این عمل غیر شرعی شده که به حیاء زدایی منتج خواهد گردید که جا دارد با مسئولین برگزار کننده مسابقات که در این زمینه اهمال و بی توجهی نموده اند برخورد کرد.
 
لیبرالیسم ورزشی یعنی اینکه اقدام و عملی که مورد اشکال شرع است و در حکم حرام خدا می باشد، با تغییر حوزه و ورود به عرصه ورزش مباح تلقی می گردد به عبارت دیگر به بهانه ورزش و کسب مدال در عرصه بین الملل ما از اصول مسلم دینی خود دست برمی داریم و در موضعی قرار می گیریم که در زمین خود با قاعد دشمن بازی می کنیم.
 
چگونه است که در مسئله حجاب و عفاف همگان انتظار مقابله گشت ویژه ارشاد با ناهنجاری های جامعه را دارند اما از سوی دیگر رسانه ملی تصاویر زنده ورزشکاران بی حجاب را در کشور اسلامی که حجاب امری ضروری است به نمایش می گذارد. مسئولین فرهنگی کشور این دوگانگی را چگونه پاسخ می دهند؟ البته از مروجین مکتب ایرانی جز این انتظار نمی رود اما این گلایه به صدا و سیما به عنوان خط مقدم جبهه فرهنگی وارد است. انتظار می رود از نهادی که بازوی رهبری در جهت پیاده کردن منویات مقام معظم رهبری به ویژه در زمینه ترویج حیاء و عفاف محسوب می شود، دیگر شاهد چنین اقداماتی نباشیم. بنابراین لازم است حوزه های مختلف جنگ نرم را به طور دقیق شناخت و سپس به تدوین استراتژی های مقابله با آن پرداخت.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها