کد خبر: ۲۴۳۸۷۲
زمان انتشار: ۲۰:۰۰     ۲۶ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،حتی نمایش خوب تیم ملی در رقابت های جام جهانی و ایستادگی 91 دقیقه فوتبال ایران برابر آرژانتین هم نتوانست تماشاگرانی ایرانی را با حضور در استادیوم ها آشتی بدهد. لیگ کم گل چهاردهم، در شرایطی آغاز شده است که در کنار کیفیت بد چمن ها و جذابیت کم بازی ها، سکوهای خالی ورزشگاه هایش بدجوری توی ذوق می زنند.

در هفته های میزبانی پرسپولیس و تراکتور، اوضاع کمی بهتر می شود اما حتی در این هفته ها نیز میانگین تماشاگران فوتبال ایران به میزان نگران کننده ای پایین است و شاید بهتر باشد هر چه زودتر و پیش از خالی شدن کامل استادیوم ها از تماشاگر، فکری برای بازگشت آن ها به ورزشگاه اندیشیده شود. مشکل این روزهای فوتبال ایران، در مقیاس کمتر در رقابت های سری آ ایتالیا نیز مشاهده می شود. آن ها بعد از بررسی های مکرر علل کاهش استقبال از بازی ها، به این نتیجه رسیده اند که فرسودگی استادیوم های شان دلیل اصلی این اتفاق است و تماشاگر حتی ممکن است به صورت ناخودآگاه حضور در چنین ورزشگاه هایی برای تشویق تیمش را در ذهن پس بزند. طبعا همه به خوبی می دانیم که ورزشگاه های ایرانی از حداقلی ترین امکانات برخوردار نیستند و این موضوع روی میزان استقبال از بازی ها تاثیر زیادی می گذارد. از سویی می توان به داستان بلیت الکترونیکی نیز اشاره کرد که هواداران تهران هنوز به آن خو نگرفته اند. وضعیت اقتصادی جامعه نیز در رقم خوردن چنین کاهشی بی تاثیر نبوده است.

بر اساس آمارهای نسبتا خوش بینانه ورزشگاه ها، در هفته سوم لیگ برتر مجموعا حدود 50 هزار هوادار برای تشویق تیم های شان به ورزشگاه های ایرانی رفته اند. دیدار پرسپولیس و ذوب با 15 هزار و مسابقه ساپیا و گسترش با 226 نفر، پرتماشاگرترین و کم تماشاگرترین دیدارهای هفته بوده اند. میانگین حضور تماشاگر در هفته سوم لیگ برتر، 6 هزار نفر است که هرگز عدد خوبی به حساب نمی آید.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها