کد خبر: ۲۴۳۳۲
زمان انتشار: ۱۰:۵۹     ۰۳ آبان ۱۳۹۰
جسد معمر قذافي، رهبر مخلوع ليبي امروز طي مراسمي ساده در گوري پنهاني در صحرا دفن خواهد شد.
شوراي ملي انتقالي ليبي اعلام كرد: جسد معمر قذافي امروز (سه شنبه) در مكاني نامعلوم دفن مي‌شود.

به گزارش598 به نقل از «ايسنا» يكي از مسئولان شوراي ملي انتقالي ليبي در گفت‌وگو با خبرگزاري رويترز، اعلام كرد كه جسد معمر قذافي، رهبر مخلوع ليبي امروز طي مراسمي ساده در گوري پنهاني در صحرا دفن خواهد شد.

ابراهيم بيت‌المال، سخنگوي شوراي نظامي مصراته نيز گفت: اجساد قذافي و پسرش معتصم و ابوبكر يونس جابر، وزير دفاع سابق ليبي در مكاني نامعلوم دفن خواهند شد.

وي افزود: برخي از مردم ليبي مي‌خواستند كه جسد قذافي و پسرش در گورستان جنگ‌سالاران طرفدار خودش دفن شود اما شوراي ملي انتقالي تصميم گرفت كه به منظور ممانعت از كشف جسد و ايجاد ناآرامي آن را در مكاني نامعلوم دفن كند.

شوراي ملي انتقالي ليبي همچنين اعلام كرد كه كسي نمي‌تواند جسد قذافي را ببيند و مردم از ورود به شهر مصراته و مشاهده جسد قذافي منع خواهند شد.

از سوي ديگر، مصطفي عبدالجليل، رئيس شوراي ملي انتقالي ليبي با اشاره به اتهاماتي كه درخصوص قتل قذافي به انقلابيون وارد شده از آنها دفاع كرده و اعلام كرد كه كميته‌اي تحقيقاتي دراين خصوص تشكيل شده و سازمان ملل نيز از اين تصميم استقبال كرده است.

پيش از اين، همسر قذافي از سازمان‌هاي بين‌المللي و حقوق بشر از جمله سازمان ملل خواسته بود تا درخصوص قتل قذافي تحقيقاتي جامع را به عمل آورد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها