بنابر این گزارش موضوع نواقص و دستکاریهای عمده اتوبوسهای اسکانیای به کارگروه ناوگان کمیسیون ایمنی راهها (با مسؤولیت سازمان ملی استاندارد ایران) واگذار شد که با اعلام این کارگروه، سازمان راهداری و حملونقل جادهای نسبت به تعلیق کارت هوشمند رانندگان و جلوگیری از صدور صورت وضعیت برای این اتوبوسها اقدام کرده است.
طبق این مصوبه، فراخوان سایر اتوبوسها توسط شرکتهای تولیدی و پشتیبانی نیز در دستور کار قرار دارد و درحال پیگیری است.
در پنجاه و یکمین نشست کمیسیون ایمنی راههای کشور مقرر شد با دعوت از بازرسان با تجربه خودروسازان چند شرکت معتبر اروپایی برای بازدید و اعلام نظر از کارخانه های سازنده داخلی که در تولید اتوبوس هستند مسایل ایمنی آنها را مورد ارزیابی قرار گیرد.
همچنین از دیگر مصوبات این جلسه جلوگیری از تردد اتوبوسها و مینیبوسهای دولتی فاقد مجوزهای لازم برای تردد در جاده های برون شهری بود.
همچنین در این جلسه بر تکمیل هرچه سریعتر چهار خطه کردن محورهای هراز و فیروزکوه با تخصیص اعتبارات ویژه مورد تاکید سایر اعضا قرار گرفت.
نماینده اورژانس کشور نیز از بهره مند شدن 14 استان از خدمات هلکوپتری در حوادث رانندگی جاده ای با شعاع 150 کیلومتری فرودگاه های محل استقرار هلکوپترهای مورد نظر خبر داد.
در پنجاه و یکمین نشست کمیسیون ایمنی راههای کشورگزارش اقدامات و عملکرد دستگاهها در سفرهای تابستانی توسط پلیس ارائه شد.
همچنین بر اساس مصوبه جلسه 49 کمیسیون ایمنی راهها و در راستای ارتقای ایمنی و نظارت بیشتر و موثرتر بر ناوگان حملونقل عمومی، فراخوان بازرسی فنی اتوبوسهای در حال بهرهبرداری با هدف شناسایی نواقص و دستکاریهایی که توسط شرکتها یا رانندگان روی اتوبوسها اعمال میشود، صورت گرفت که در مرحله نخست شرکت عقاب افشان تولیدکننده اتوبوسهای اسکانیا این فراخوان را عملیاتی کرد.