کد خبر: ۲۴۲۸۹۸
زمان انتشار: ۱۰:۰۷     ۲۳ مرداد ۱۳۹۳
به گزارش پایگاه 598 ، روز جمعه در هفته سوم لیگ برتر پرسپولیس به مصاف ذوب آهن می‌رود. این بازی یک تقابل بسیار ویژه دارد. علی دایی در مقابل یحیی گل محمدی! یحیی گل محمدی زمانی در راه آهن دستیار دایی بود. اما بعدها راهش را از او جدا کرد و خودش سرمربی شد. او خودش را در قامت سرمربیگری پرسپولیس هم دید. اتفاقا خیلی از هواداران پرسپولی معتقدند که یحیی باید بعد از فصل دوازدهم روی نیمکت پرسپولیس می‌ماند. چرا که پرسپولیس در زمان او هم زیبا و هجومی بازی می‌کرد هم نتایج نسبتا خوبی می‌گرفت. حتی این تفکر هم وجود دارد که اگر رویانیان در همان ابتدای لیگ دوازدهم به جای مانوئل ژوزه، یحیی را روی نیمکت پرسپولیس می‌نشاند پرسپولیس می‌توانست در آن فصل قهرمان لیگ شود. چون پرسپولیس در نیم فصل دوم و با هدایت یحیی جهش چشمگیری در جدول داشت. حتی همین حالا هم خیلی‌ها در مقایسه دایی و یحیی رای به برتری یحیی می‌دهند.

طبیعی است که دایی هم با آن یال و کوپال از اینکه با یحیی مقایسه شود دل خوشی نداشته باشد. دایی برای اینکه برای همیشه از شر مقایسه با یحیی خلاص شود نیاز دارد که در بازی جمعه ذوب‌آهن را شکست بدهد. به همین دلیل هه هست که به این بازی طور دیگری نگاه می‌کند و حتی خودش هم در تمرینات اخیر پرسپولیس لخت شده و به وسط گود آمده و با جدیتی کم دیده شده تیمش را تمرین می‌دهد.

اما آمار تقابل‌های این دو نفر با هم کاملا مساوی است! دایی و گل محمدی سه بار با هم رودررو شده‌اند که نتیجه‌اش یک برد و یک باخت و یک مساوی برای هر کدام‌شان است. اولین مصاف این دو نفر در دور برگشت لیگ دوازدهم صورت گرفت. یحیی سرمربی پرسپولیس بود و دایی سرمربی راه آهن. آن بازی با تک گل عظیمی بازیکن جوان راه آهن به نفع تیم دایی تمام شد. گرچه پرسپولیس به عقیده کارشناسان در آن بازی خوب بازی کرد و فرصت‌های زیادی برای گلزنی داشت که همه را از دست داد.

مصاف بعدی دو مربی در لیگ سیزدهم بود. این بار دایی سرمربی پرسپولیس بود و یحیی سرمربی نفت تهران. بازی تا آخرین لحظات مساوی پیش می رفت که در دقیقه 93 علی قربانی مهاجم نفت گل زد و تیم یحیی پیروزی را در آغوش گرفت. اما جالب‌ترین اتفاق این بود که گل محمدی اصلا بعد از این گل شادی نکرد. این مساله بعدها با شادی‌های عجیب و غریب علی دایی بعد از پیروزی‌ و گلزنی ‌تیمش در مقابل پرسپولیس مقایسه شد و باعث محبوبیت یحیی شد. در بازی برگشت هم پرسپولیس نتوانست از پس نفت بربیاید و بازی با تساوی بدون گل تمام شد.

مصاف دایی با یحیی، برای گل‌محمدی نه اما برای دایی یک مصاف حیثیتی است. دایی می‌خواهد به هواداران پرسپولیس ثابت کند که در مقایسه با یحیی بهتر است و ارزش تفاوت فاحش در بحث قرارداد با او را دارد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها