کد خبر: ۲۴۲۶۱
زمان انتشار: ۱۶:۳۹     ۰۲ آبان ۱۳۹۰
چندی پیش احمد شهيد گزارشگر ويژه سازمان ملل در امور مربوط به حقوق بشر در ايران گزارش خود را ارائه داد و در آن مدعی شد وضع حقوق بشر در ایران مناسب نیست.

به گزارش 598، وی که مقوله حقوق زنان را یکی از دستمایه های خود برای تنظیم این گزارش قرار داده بود به پرونده سکینه محمدی توجه ویژه ای داشت.
 
با این حال خبرنامه دانشجویان ایران کسب اطلاع کرد وی دارای 4 زن بوده که دو نفر از آنان اهل مالزی، یکی اهل انگلستان و زن دیگرش از اروپای غربی است.
 
احمد شهيد، وزير امور خارجه مالديو 46سال سن دارد و داراي درجه دكتراي روابط بين‌الملل از دانشگاه كوئين لند استرالياست در نشست روز جمعه 27 خرداد شوراي حقوق بشر ملل متحد در ژنو سوييس به‌عنوان گزارشگر ويژه حقوق بشر ايران انتخاب شد.
 
وي براي اين انتخاب با 2 نامزد ديگر رقابت داشت. روبرتو توسكانو سفير سابق ايتاليا در ايران و امين مدني وكيل حقوق بشر سوداني، ديگر نامزدهاي پذيرش اين مسئوليت بودند، اما رأي اعضاي شوراي حقوق بشر ملل متحد به احمد شهيد تعلق گرفت.
 
احمد شهيد صرف‌نظر از اقدامات خود در پست وزير خارجه مالديو، به‌دليل حمايت‌هاي غرب توانست به اين پست برسد و اكنون بايد ديد كه غربي‌ها در قبال اين حمايت چه رويكردي را از شهيد خواهند خواست.
 
گفتنی است پس از این گزارش دبير ستاد حقوق بشر قوه‌قضاييه به گزارش احمد شهيد، درباره وضعيت حقوق بشر در ايران واكنش نشان داد.
 
محمدجواد لاريجاني با بيان اينكه «اين گزارش كاملا براساس اغراض سياسي غرب نوشته شده و آبروي شوراي حقوق بشر را زير سوال برده». اظهار داشت: «پاسخ مطالبي كه وي مطرح كرده براي ارسال به سازمان ملل تهيه و ترجمه شده است و به طور رسمي به تمامي بندهاي اين گزارش پاسخ داده‌ايم.»

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها