کد خبر: ۲۴۰۹۹۷
زمان انتشار: ۱۲:۱۲     ۱۶ مرداد ۱۳۹۳
پس از انتشار اخباری مبنی بر بازگشت آرامش نسبی به منطقه عرسال لبنان در مرز با سوریه، منابع خبری اعلام کردند که ارتش این کشور موفق شد هفت گروگان دیگر را از دست تکفیری‌های مسلح آزاد کند.
به گزارش پایگاه 598، پایگاه خبری النشره لبنان به نقل از خبرنگار خود در شهر البقاع لبنان، اعلام کرد که عبور و مرور در عرسال تقریبا عادی است و آرامش نسبی به این منطقه پس از چند روز درگیری بازگشته است.

به گفته النشره، از صبح امروز پنجشنبه دیگر هیچ یک از تروریست‌های مسلح در ملأ عام دیده نشده‌اند حال آنکه شب گذشته، عرسال همچنان شاهد درگیری و فعالیت گروه‌های مسلح بود.

از طرف دیگر، شبکه خبری المیادین اعلام کرد که ارتش لبنان موفق شد، امروز هفت فردی را که تکفیری‌های مسلح گروگان گرفته بودند، آزاد کنند.

خبرگزاری رویترز نیز به نقل از یک مقام امنیتی لبنان گزارش کرد که ارتش لبنان چهارشنبه شب‌ (دیشب) موفق شد است ۱۴ فرد مسلح را درگیری‌ها از پای در آورد.

پیش از این در درگیری‌های ارتش لبنان با تکفیری‌هایی که گفته می‌شود شامل جبهة النصره و افراد بیعت کرده با گروهک داعش هستند، 16 نفر از ارتش لبنان کشته شده بودند.

حزب‌الله لبنان در دو بیانیه جداگانه از اقدام به موقع ارتش لبنان و دولت این کشور در برخورد با گروهک‌های مسلح در مرز با سوریه تقدیر و تشکر کرده و بر نقش آنان در ممانعت از ناامنی تاکید کرده بود.

ناامنی در مرز شرقی لبنان در منطقه عرسال، از روز جمعه و شنبه گذشته آغاز شده بود و یکی از فرماندهان ستاد مشترک ارتش لبنان اعلام کرده بود که جریان المستقبل (وابسته به عربستان و غرب، به ریاست سعد الحریری نخست‌وزیر اسبق این کشور) مسئولیت این ناامنی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها