کد خبر: ۲۴۰۵۱۲
زمان انتشار: ۲۱:۳۰     ۱۴ مرداد ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،حجت‌الاسلام علیپور به سرمربیان باشگاه ها هشدار داده تا حواس شان را جمع کنند چون فرایند جذب بازیکن خارجی عوض شده و تمام مسئولیت فنی به غیر از مسئولیت پزشکی به عهده خود مربیان است.

گویا عدم تاثیرگذاری این بازیکنان در تیم‌های ایرانی و شکایت‌های متعدد بازیکنان خارجی به فیفا موجب شده سازمان لیگ در این مورد دخالت کند و جلوی دلال‌هایی که بازیکنان خارجی ناکاربلد را به فوتبال ایران می‌آورند را بگیرد. علیپور می‌گوید:مربی باید تمام مسئولیت و عواقب درخواست تایید فنی بازیکن خارجی را به عهده بگیرد و اگر این بازیکن کارایی نداشته باشد آن وقت باید جوابگو باشد.

او در خصوص پروسه جذب بازیکنان خارجی اینگونه شرح می‌دهد: پروسه جذب بازیکن خارجی عوض شده و آمدن آنها به لیگ برتر ایران منوط به عبور از فیلترهای مختلفی است. این بازیکن در ابتدا در باشگاه توسط مربی باید تاییدیه بگیرد. بعد از آن مدیر باشگاه طی یک گزارشی برای هیات رئیسه سازمان لیگ بازیکن مربوطه را معرفی می کند تا مراحل جذب سازمان لیگ و فدراسیون را طی کند. اینجا کمیته نقل و انتقالات بررسی های لازم را انجام می دهد به کمیته فدراسیون پزشکی هم اطلاع داده می شود تا آزمایشات لازم را بگیرند و آن وقت بعد از گرفتن تاییدیه تمام این بخش ها بازیکن مربوطه می تواند برای آن باشگاه بازی کند.
نه تنها مربی، بلکه تمام آن بخش هایی که به فراخور مسئولیت خود این بازیکن را تایید کرده اند باید جوابگو باشند. البته تا یادم نرفته باید بگویم کمیته نظارت سازمان بازرسی هم به طور جدی بر این پروسه نظارت دارد.

رییس سابق کمیته اخلاق آب پاکی را روی دست دلال‌ها ریخته و گفت: دیگر اینطور نیست که درخواست یک مربی یک بازیکن خارجی را با چند DVD بیاورند و به باشگاه قالب کنند.گاهی اوقات هم یک دلال یا یک خبرنگار این بازیکنان را قالب می کردند ولی الان پروسه عوض شده و در حال اجرایی شدن است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها