کد خبر: ۲۳۹۹۰۵
زمان انتشار: ۰۹:۵۷     ۱۲ مرداد ۱۳۹۳
وکیل جوزف وود زندانی آمریکایی که ۲۳ ژوئیه در آریزونای آمریکا اعدام شد، فاش کرد: فرایند اعدام موکلش به طرز غیر معمولی نزدیک به دو ساعت ادامه یافته و دو ماده مرگبار مخصوص در ۱۵ مرحله به وی تزریق شده است.
به گزارش پایگاه 598، واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری رسمی سوئیس، وی تاکید کرد قصد دارد تحقیق مستقلی را درباره شرایط مرگ موکلش آغاز کند.

وکیل مدافع جوزف وود طی بیانیه ای اظهار داشت: بر اساس پروتکل اعدام در آریزونا زندانی باید با دریافت ۵۰ میلی گرم هیدرومورفین و مدازولام اعدام شود.

وی خاطر نشان کرد گزارش اعدام جوزف وود که اداره زندان های آریزونا در روز جمعه منتشر کرد نشان می دهد، این پروتکل درباره وی به اجرا در نیامده است.

این وکیل تاکید کرد: به موکل وی به جای آن که در یک بار تزریق دارو داده شود؛ دارو در ۱۵ دوز جداگانه تزریق شده و همین مسئله اعدام وی را به طولانی ترین اعدام تاریخ تبدیل کرده است.

وی خواستار تحقیق یک تشکیلات غیر دولتی درباره این مسئله شد.

اعدام جوزف وود ۵۵ ساله که به جرم قتل نامزد و پدر نامزدش در سال ۱۹۸۹ میلادی به مرگ محکوم شده بود ۱۱۷ دقیقه طول کشید در حالی که فرایند اعدام معمولاً حدود ده دقیقه ادامه می یابد.

طولانی شدن مدت زمان مرگ جوزف وود بحث های شدیدی را درباره شیوه اعدام از طریق تزریق با مواد کشنده ایجاد کرده است.

در پایان ماه آوریل در ایالت اوکلاهما نیز زندانی دیگری ۴۳ دقیقه بعد از تزریق ترکیب سه دارو مرد که زمان بسیار طولانی تلقی می شود.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها