کد خبر: ۲۳۹۳۰
زمان انتشار: ۰۹:۴۲     ۳۰ مهر ۱۳۹۰
تلویزیون پرس تی وی گزارش داد: هموند همزمان با باز شدن بازارهای کشور نفت‌خیز لیبی به روی کشورهای خارجی گفت، من از شرکت‌های انگلیسی انتظار دارم که حتی همین امروز چمدان‌هایشان را ببندند و برای حضور در لیبی در اولین فرصت ممکن به این کشور سفر کنند.
«فیلیپ هموند»، وزیر دفاع جدید انگلیس از شرکت‌های انگلیسی خواسته است چمدان‌های خود را ببندند و برای بردن قراردادهای پرمنفعت به لیبی جنگ‌زده سفر کنند.
 
به گزارش تابناک، تلویزیون پرس تی وی گزارش داد: هموند همزمان با باز شدن بازارهای کشور نفت‌خیز لیبی به روی کشورهای خارجی گفت، من از شرکت‌های انگلیسی انتظار دارم که حتی همین امروز چمدان‌هایشان را ببندند و برای حضور در لیبی در اولین فرصت ممکن به این کشور سفر کنند.

وزیر دفاع جدید انگلیس که با بی‌بی‌سی گفت‌وگو می‌کرد و سابقه طولانی در کار در محیط‌های تجاری دارد همچنین از شرکت‌های انگلیسی خواسته است که از فرصت استفاده کرده و مغلوب رقبای فرانسویشان نشوند.

نگرانی‌های هموند در پی بیانیه آلن ژوپه، وزیر امور خارجه فرانسه مبنی بر این که "عادلانه و منطقی" است که شرکت‌های فرانسوی قراردادهای سودآور را ببرند؛ چرا که فرانسه در میان نخستین کشورهایی بود که به لیبی حمله کرد.

با این وجود به نظر می‌رسد که مقامات انگلیسی از پیش طرح جامع‌تری را برای دستیابی به منابع لیبی در نظر داشته‌اند که نمایندگان پارلمان این کشور معتقد هستند مردم لیبی باید هزینه‌های دولت لندن در تجاوز به این کشور را پرداخت کنند.

دانیل کازینسکی، نماینده محافظه‌کار "شروزبری" و "آچام" گفته است: "در این زمان سخت اقتصادی، چیز زیادی نیست اگر از یک کشوری با ثروت و منابع لیبی بخواهیم که سهمشان را از طلا بپردازند."
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها