کد خبر: ۲۳۷۲۵۱
زمان انتشار: ۱۲:۵۳     ۳۰ تير ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،پرسپولیس و علی دایی، با جدایی سید جلال حسینی ، برای فصل پیش رو مشکلاتی زیادی در خط دفاع خواهند داشت. باید دید چه را هایی برای کنار آمدن با این مشکل وجود دارد. آنها می توانند از رضا نور محمدی و محمد رضا خانزاده به عنوان جانشینان حسینی استفاده کنند.

علی دایی، چه در راه‌آهن و چه در پرسپولیس 93-92، نشان داده است که اعتقاد خاصی به استفاده از نیروهای جوان در تیم خود دارد. اضافه شدن دغاغله به ترکیب هجومی پرسپولیس بیانگر این است که دایی همچنان به جوانان اعتقاد فراوانی دارد. اضافه بر این حواشی پیرامون جدایی ستون دفاعی این تیم، سیدجلال حسینی، به شدت وی را به فکر فرو برده است. مهم‌ترین سوال این روزهای پرسپولیس، ترکیب نهایی خط دفاعی این تیم است.

رضا نور محمدی در فصل گذشته ذخیره ی مطمئنی برای دیگر مدافعان پرپولیس بوده است. در فصل های گذشته هم قبل از ورود محسن بنگر و سید جلال حسینی، نورمحمدی در این تیم فیکس بود. اما او رقیبی به نام محمد رضا خانزاده جوان که 10 سال از او کمتر است را پیش روی خود می بیند.

خانزاده ی 23 ساله یار ذخیره ی لیست 23 نفره ی کی روش در جام جهانی بود. کی روش و اکثر فوتبال دوستان او را به عنوان یک فول بک یا بازیکنی با قابلیت بازی در پست های کناری خط دفاع می شناسند. در جام جهانی هم کی روش او را در کنار بیک‌زاده به عنوان جایگزین پولادی که در سمت چپ خط دفاعی بازی می کند، انتخاب کرده بود.

خانزاده در دیدار های تدارکاتی پرسپولیس در ترکیه هم اغلب در دفاع راست بازی کرد و قبل از انتقال قرضی به ذوب آهن، در نیم فصل اول فصل گذشته به عنوان ذخیره ی حسین ماهینی به کار گرفته می شد. در کل پست اصلی او بازی در دفاع راست می باشد، اما با قامت بلند خود مطمئنا دایی در صورت عدم جذب مدافعی دیگر، برای بازی در قلب خط دفاع هم بر روی او حساب باز خواهد کرد؛ زیرا او تجربه و توانایی بازی در این پست را هم دارد.

خود او در مصاحبه ای عنوان کرد که برای حضور در ترکیب ثابت تیم ملی در رقابت های جام ملت های آسیا می جنگد و این جمله  او تا حدودی اطمینان او از فیکس بودن خود در ترکیب پرسپولیس را نشان می دهد.

اما اگر او از حضور خود در ترکیب سرخپوشان مطمئن است، از بازی خود در کدام پست اطمینان دارد؟

حسین ماهینی، دفاع راست پرسپولیس، نسبتا مطمئن نشان داده و خبرهایی که از دیدار های تدارکاتی پرسپولیس در ترکیه منتشر می شود، حاکی از آن است که او عملکرد خیلی خوبی را در این مسابقات داشته و به نظر نمی رسد دایی او را نیمکت نشین خانزاده کند.

رضا نور محمدی هم که با رفتن احتمالی سید جلال حسینی تنها دفاع وسط تخصصی پرسپولیس پس از محسن بنگر می باشد، با توجه به سن بالای او و اینکه در فصل گذشته هم نیمکت نشین بود، در فصل آینده هم مطمئنا اولین و تنها انتخاب علی دایی برای قلب خط دفاعی نخواهد بود.

پس اگر پرسپولیس تا قبل از آغاز لیگ چهاردهم مدافع دیگری را جذب نکند، تنها گزینه های موجود برای دایی، نور محمدی و خانزاده می باشند و رقابت تنگاتنگی بین این دو ایجاد خواهد شد. این را هم نباید غافل شد که در صورت لغزش ماهینی در ترکیب پرسپولیس، خانزاده می تواند تصاحب کننده ی جایگاه او در ترکیب ثابت باشد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها