کد خبر: ۲۳۶۰۶
زمان انتشار: ۱۸:۴۵     ۲۶ مهر ۱۳۹۰
خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله نوری همدانی، با اشاره به شرایط بیداری در جهان و احساس نیاز مردم به حقایق و معارف ناب اهل بیت و اسلام، تاکید کرد: باید با استفاده از این شرایط معارف دینی را به جهانیان عرضه و تبیین کنیم.


به گزارش سرویس حوزه و مراجع598 به نقل از خبرگزاری رسا، حضرت آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید روز سه شنبه، در دیدار شماری از مسؤولان نمایندگی ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، با اشاره به اینکه امروز نگاه ها به انقلاب اسلامی متوجه است، تاکید کرد: ما باید تعالیم و مبانی اسلامی را برای مردم جهان عرضه و تبیین کنیم.

وی رسالت روحانیان را در این خصوص مهم ارزیابی کرد و افزود: در شرایط کنونی مردم از ما انتظار دارند که برای آنها مبانی دینی را تبیین کنیم و ایده‌های اسلامی را در عرصه های مختلف به آنها نشان دهیم.

این مرجع تقلید بیان کرد: در حال حاضر شرایط خاصی برای ما پیش آمده است و طلاب و ورحانیان باید دیدگاه های اسلامی را در عرصه های مختلف معرفی و عرضه کنند.

حضرت آیت الله نوری همدانی با اشاره به جایگاه و موقعیت برجسته انقلاب اسلامی، تاکید کرد: انقلاب ایران که برپایه معنویت و ارزش های دینی شکل گرفت، روز به روز جایگاه خود را بیشتر پیدا کرد و امروز امواج انقلاب مرزها را درنوردیده است.

استاد درس خارج حوزه علمیه قم، ارزش های دینی، مردم و رهبری را سه رکن مهم نظام اسلامی عنوان کرد و خواستار تبیین هر یک از این ارکان برای مردم شد.

وی در ادامه گریزی به تحولات بین المللی و موج اعتراض آمیز مردم در شهرهای مختلف اروپا و آمریکا زد و تاکید کرد: مردم این کشورها به خاطر تبعیض ناشی از نظام سرمایه داری دست به اعتراض زده اند و خواستار حقوق خود هستند.

این مرجع تقلید افزود: امروزه مردم این کشورها فهمیده اند که دولتمردان آنها و ثروتمندان شان نوکر صهیونیست ها هستند، از این رو می خواهند با قیام و اعتراض این وضعیت را تغییر دهند.

حضرت آیت الله نوری همدانی بیان کرد: جوامع غربی بر اساس پول و رفاه بنا نهاده شده اند و دولت ها تنها دغدغه تامین معاش مردم را دارند، اما در اسلام افزون بر جنبه های مادی به امور معنوی نیز توجه ویژه ای شده است.

وی با بیان اینکه در غرب بیشترین میزان ثروت در اختیار یک درصد مرفه جامعه است، خاطرنشان کرد: مردم عنوان می کنند که از این وضعیت خسته شده اند و ما باید در این شرایط معارف و اقتصاد اسلامی را به آنها معرفی و عرضه کنیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها