کد خبر: ۲۳۴۸۲۱
زمان انتشار: ۱۳:۰۲     ۱۷ تير ۱۳۹۳

به گزارش پایگاه 598،با اینکه قرار بود جلال حسینی طی یکی، دو روز اخیر پاسخ نهایی خود را در خصوص ماندن یا رفتن از پرسپولیس اعلام کند اما مدافع ملی‌پوش سرخپوشان حضور در شمال کشور و چند روز استراحت بیشتر را به خارج کردن هواداران از دلشوره و نگرانی ترجیح داده است! مدافعی باتجربه و خوش سابقه که به نظر اتفاقات رقابت‌های جام جهانی که با کلکسیونی از اشتباهات او همراه بود تاثیرات مخربی روی شخصیت جلال حسینی گذاشته است. در واقع رابطه سیدجلال و پرسپولیس خلاف رویه معمول به خصوص در تیم‌های بزرگ است. روال کار تا به امروز اینگونه بود که باشگاه‌ها بازیکنان را در آب نمک می‌خواباندند اما در مورد جلال حسینی و این پرسپولیسی اوضاع متفاوت است.شاید مروری بر برخی آمار و ارقام به جا مانده از جام جهانی در خصوص جلال حسینی نشان دهد که سید آن دفاع همیشه مستحکم و مطمئنی نیست که تا بیش از این سراغ داشتیم و شاید انتظار بیش از حد سرخپوشان برای تمدید قرارداد او چندان منطقی و به صلاح نباشد.

قبل از جام جهانی

قبل از برزیل و 2014 حساب ویژه‌ای روی جلال حسینی باز می‌شد و تنها نگرانی‌هادر خصوص زوج مکمل مدافع پرسپولیس بود. قرعه‌ای که در نهایت بنام امیرحسین صادقی افتاد تا دفاع ایران علاوه بر این دو، با ترکیب پولادی و منتظری در کناره‌ها تجهیز شود. در شرایطی که تصور می‌شد جلال حسینی همان مدافع بی‌نقص پرسپولیس باشد و با توجه به تعدد دیدارهای ملی‌اش که از سایر نفرات دفاعی با فاصله بالاتر بود، اما از همان دیدار نخست با نیجریه ثابت شد که جلال حسینی چندان میانه‌ای با تورنمنت‌های بزرگ ندارد. مانند خیلی از بازیکنانی که تنها در سطح رقابت های داخلی قابلیت درخشش دارند و در عرصه بین‌المللی حتی پایین‌تر از حد استاندارد هستند.

در شرایطی فندانسیون اصلی ساختار دفاعی تیم‌ملی روی سیدجلال پایه‌ریزی شده بود که در دیدارهای تیم‌ملی پولادی، صادقی وحتی منتظری به مراتب درخشان‌تراز او در امر دفاع ظاهر شدند. اوج اشتباهات سیدجلال مربوط به بازی با بوسنی شد. در حالی که تیم ایران به دنبال گل تساوی و زنده کردن بخت صعود بود، اشتباه ویران کننده مدافع پرسپولیس کمر تیم‌ملی را شکست تا کی‌روش و شاگردانش وداعی تلخ با جام بیستم داشته باشند.

بعد از جام جهانی

با اینکه تصور می‌شد جلال حسینی یکی از ستاره‌های خوش نقش تیم کی‌روش در برزیل باشد اما قرار گرفتن او در رتبه 9 بازیکنان تیم ایران حکایتی تلخ را بازگو کرد. حسینی که این روزها حتی برای مذاکره با مقامات پرسپولیس نیز تمایلی از خود نشان نمی‌دهد، حتی در جمع سه ستاره آسیایی جام جهانی نیز قرار نگرفت و این در حالی بود که پولادی و صادقی در کنار آندو توانستند این عنوان را از آن خود کنند. شاید جلال حسینی در فوتبال ما مهره‌ای قابل اعتنا باشد اما به لحاظ فنی و روانی نشان داده که مرد تورنمنت‌ها و دیدارهای بزرگ نیست. شاید اثرات منفی جام جهانی حتی باعث شود که مدافع مورد علاقه دایی در طول فصل نیز با تکرار اشتباهات خود پرسپولیس را به چالش بکشد. چرا که واقعیت فوتبال همیشه آن چیزی نیست که از جعبه جادویی آن را به تماشا می‌نشینیم.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها