کد خبر: ۲۳۳۵۳
زمان انتشار: ۰۰:۰۱     ۲۵ مهر ۱۳۹۰
همزمان با هفته نیروی انتظامی بازار پخش سریال ها و فیلم های سینمایی متناسب با این ایام داغ شده و شبکه های سیما در پخش این فیلم ها با یکدیگر به رقابت پرداختند.
هیچ اصراری به ساخت فیلم و سریالهای مناسبتی پلیسی نیست!

 همزمان با هفته نیروی انتظامی بازار پخش سریال ها و فیلم های سینمایی متناسب با این ایام داغ شده و شبکه های سیما در پخش این فیلم ها با یکدیگر به رقابت پرداختند.

به گزارش ندای انقلاب "سقوط آزاد" یکی از این سریال هاست که به کارگردانی علیرضا امینی و تهیه کنندگی مشترک معاونت اجتماعی ناجا و حبیب الله کاسه ساز و با بازی حامد بهداد، پوریا پورسرخ و الهام حمیدی بر روی آنتن شبکه اول سیما رفت.

مطمئنا اقتدار و بعضا خشونت یکی از ویژگی های لازم و ضروری برای هر نیروی انتظامی در هر جامعه ای است اما خشونت و لحن تند پلیس در این سریال؛ به حدی بود که انتقاد خیلی ها را در برگرفت.

متاسفانه این روند؛ از مدت ها قبل در فیلم ها و سریال های ایرانی مانند "هامون" نیز رواج داشته است !نکته قابل توجه زمانی است که این رفتار که امروز به وضوح به تصویر کشیده می شود درسریالی است که برای نمایش خدمات پلیس ساخته شده است !!!پلیسی خشن که برایش تفاوتی ندارد چه کسی مخاطب لحن زننده اش است ! مجرم ؟! شاهد ؟! و یا حتی شاکی؟! ...پلیسی که در رفتار با زیر دستانش به جای اقتدار؛ تحقیر و خودخواهی موج می زند!از یک سو در برخی از سریال های پلیسی مامور آگاهی فقط و فقط با استفاده از حس ششم و بدون هیچ سرنخ منطقی گره از یک معمای جنایی باز می کند و به گمان واهی کارگردان، تشویق مخاطب را برای آن مامور آگاهی بر می انگیزد  و از سوی دیگر در بعضی از سریال ها و فیلم های سینمایی بنا بر اصل قهرمان سازی!!!! شخصیت اصلی داستان توانایی انجام هر کاری را دارد!

به جای همه سازمان ها و ارگان ها وارد عمل می شود! وقتی با مشکلی روبرو می شود هرگز با پلیس تماس نمی گیرد. به تنهایی اوضاع رو سامان میدهد و در انتها پلیس به صورت نمایشی وارد صحنه می شود! و اینگونه است که تنها زحمت بستن دستبند بر دستان متهم می افتد بر گردن مامور آگاهی!اما براستی اینهمه اختلاف و عدم توازن در هنر کارگردانی به چه دلیل است؟

حقیقتا نمی شود در کنار رفتار قهرمان داستان تصویری مناسب و حقیقی از پلیس به نمایش گذاشت؟!همه ما در معرض خطا و اشتباه قرار داریم اما اینگونه سیاه نمایی ها جز بی اعتماد کردن و حذف پلیس از عرصه زندگی نتیجه ای نخواهد داشت.آیا براستی صحیح است با پخش چنین سریال هایی تصویری خشن و غیرقابل اعتماد از پلیس، مامور حفظ امنیت جامعه، در ذهن کودکانمان نقش بندد؟اگر پلیس وظیفه ای در مقابل حفظ امنیت اجتماعی ما دارد ؛ اگر قرار است از من و تو در مقابل صدمات و آسیب های اجتماعی حمایت کند ؛ روا نیست چهره اش رو اینگونه مخدوش کنیم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۱
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۲۸ - ۲۵ مهر ۱۳۹۰
۰
۰
موضوع جالب و خوب بود ولی انتخاب بازیگر افتضاح بود
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها