کد خبر: ۲۳۲۷۰
زمان انتشار: ۱۲:۲۰     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
به گزارش خبرنگار فارس در نجف اشرف، این شهر دیروز شاهد برگزاری کنفرانس بزرگی درباره نقش انقلابی و اسلامی امام خمینی "ره"، شهید "محمد باقر الصدر"، شهید محمد صادق الصدر" و شهید "محمد باقر الحکیم" در نهضت اسلامی معاصر بود.

در این کنفرانس که تحت نظارت مرکز پژوهشهای عراقی برگزار شد تعداد زیادی از شخصیت‌های دینی، فکری و اجتماعی حضور داشتند و طی آن مقالات و سخنرانی‌های متعددی درباره نقش دینی و جهادی این 4 اندیشمند اسلامی برای ایجاد جامعه‌ای اسلامی ارائه شد.

سید "محمد صادق الهاشمی" رئیس مرکز پژوهشهای عراق در گفت‌وگو با فارس گفت: این کنفرانس بر روی زندگی و فعالیت‌های این 4 شخصیت که تاریخ کشور و ملتشان را تغییر داده‌اند و بر تمام ملت‌ها تاثیر گذاشته‌اند، متمرکز شده است. در این میان امام خمینی تلاش ویژه‌ای برای اسلام و مسلمانان انجام داده است و انقلابی را محقق کرد که تا به اکنون پابرجاست و اسوه‌ای برای تمام آزادگان جهان است. همچنین سید محمد باقر صدر یکی از شخصیت‌های جهادی و دینی بزرگ عراقی محسوب می شود.

شیخ "صلاح الدین العبیدی" سخنگوی رسمی دفتر شهید صدر نیز گفت: [یاد] این شخصیت‌ها باید همچنان زنده نگاه داشته شود زیرا ملت‌ها همچنان به آنها نیاز دارند. ضمن این که این شخصیت‌ها بویژه امام خمینی "رض" الگوی صدها شخصیت علمی و رهبر جهان هستند.

"جابر الجابری" معاون وزارت فرهنگ عراق نیز تاکید کرد که امت اسلامی امروز در حال سپری کردن مرحله خطرناک و نگران کننده است و نیاز دارد که به خط مشی این علمای پیشرو و پیشتاز بازگردد. راهی که بیانگر راه صحیح اسلام و سازنده جوامع بشری است.

این دومین سال است که این کنفرانس در شهر نجف اشرف برگزار می شود. شهری که تمامی این 4 دانشمند و عالم دینی از جمله امام خمینی چندسالی را در آن زندگی کرده‌اند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها