کد خبر: ۲۳۲۴۴
زمان انتشار: ۱۱:۰۳     ۲۴ مهر ۱۳۹۰
هزاران تن از مردم برلین روز گذشته با برگزاری تظاهراتی، ضمن ابراز نارضایتی از وضعیت اقتصادی موجود در آلمان از قیام وال استریت حمایت کردند.
به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری آلمان، معترضان آلمانی روز گذشته در برلین با اعلام حمایت از قیام وال استریت و هم راستا با تحرکات اعتراضی در دیگر نقاط جهان اقدام به برگزاری تظاهرات کردند.

بر اساس این گزارش، در تظاهرات آرام دیروز 8 هزار تا 10 هزار نفر از میدان الکساندر تا دفتر صدراعظمی شرکت کردند و محدودیت سرمایه‌داری را خواستار  شدند.

"یک درصد سود می‌برند در حالی که 99 درصد باید صرفه جویی کنند" عاملی بود که دیروز مردم برلین را به خیابان‌ها کشاند. و در همین راستا پارچه نوشته‌ای با این مضمون که "وقتی که مردم نانی برای خوردن ندارند باید نان خشک بخورند" یکی از پلاکاردهایی بود که معترضین با خود حمل می‌کردند.

علاوه بر این در 50 شهر دیگر آلمان مردم اقدام به برپایی تظاهرات کردند که شمار شرکت‌کنندگان 40 هزار تن برآورد شده است.
این نخستین باری است که سیاستمداران و جامعه دانشگاهی آلمان از این تظاهرات حمایت می‌کنند.

"وال استریت را اشغال کنید"، جنبشی جهانی است که به‌دنبال جنبش اشغال وال استریت در نیویورک و علیه اقتصاد سرمایه‌داری و آنچه معترضین بحران مالی سرمایه‌داری و بحران نخبگان می‌نامند، شروع شد و هم‌اکنون علاوه بر آمریکا، در  آلمان،ژاپن، استرالیا، کره جنوبی، اندونزی،کنیا، آفریقای جنوبی، روسیه، فرانسه، مکزیک و ونزوئلا توسعه یافته است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها