کد خبر: ۲۳۱۹۸
زمان انتشار: ۱۷:۲۹     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
يك كارشناس بين الملل گفت:روسیه به دلیل تحکیم روابطش با ایران مجبور خواهد شد تا غرامت لغو قراردادموشك اس 300 رابه ايران بپردازد.

مصطفی قوام کارشناس مسائل بين الملل در گفتگو با خبرنگار حوزه سیاست خارجی باشگاه خبرنگاران گفت: جمهوري اسلامي ايران، به لحاظ دکترین دفاعی که در مقابل خطرات و تهاجمات احتمالی دشمنانش به ويژه آمریکا دارد و برای قوی کردن قدرت دفاعی خودش به فکر طرح قرارداد موشك اس 300 با روسیه در سال 2007 افتاد.

وی با بيان اينكه روسيه کشوری منفعت طلب است و به تعهدات خودش پای بند نیست تصريح كرد: پس از تصویب قطعنامه 1929 شورای امنیت در مورد تحریم هاعليه ایران، روسیه به عنوان یکی از کشورهای عضو سازمان ملل از اجرای قرارداد نوشته شده خودداری کرد ولي در حال حاضر از دادن موشك اس 300 به ايران خودداري مي نمايد.

اين كارشناس بين الملل با اشاره به اينكه لغو اين قراردادها موجب پيشرفت ايران در عرصه بين الملل خواهد شد، افزود: البته لغو این قرارداد مهم مانع پيشرفت ايران درزمينه صنعت وتكنولوژي در منطقه نخواهد شدو تحريم ها عليه ايران،به جايي نخواهد رسيد و ايران را براي رسيدن به اهدافش نااميد نخواهد كرد. 

قوام تاكيد كرد: روسیه جریمه و غرامت لغو قرارداد اس 300 را خواهد پرداخت ،زیرا روسیه نیازمند رابطه با ایران است و برای این کار ابتدا‌ باید از ایران بابت عدم پرداخت غرامت دلجویی نمايد و سپس برای ادامه منسجم ماندن رابطش  با ایران جریمه و غرامت بپردازد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها