کد خبر: ۲۳۱۶۵
زمان انتشار: ۱۴:۰۹     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
در 15 اکتبر، «روز جهانی اقدام»، با گسترده شدن اعتراضات به نظام سرمایه‌داری، پس از آمریکا، اروپا و آفریقا، دامنه اعتراضات بشدت به تمام قاره‌های جهان گسترش یافت و استرالیا را هم دربرگرفت.

به گزارش خبرگزاری دانشجو به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جنبش «اشغال سیدنی» در نخستین ساعات 15 اکتبر و اعلام این روز به عنوان روز جهانی اقدام از سوی معترضان انگلیسی و در پی گسترش اعتراضات به اروپا، دامنه این اعتراضات از قاره آمریکا و اروپا فراتر رفته و آفریقای جنوبی و سیدنی را نیز در بر گرفته است.

معترضان استرالیایی در سایت جنبش «اشغال سیدنی»، با پیوستن به جمع معترضان در اولین ساعات روز جهانی اقدام، مانند دیگر سایت های مرتبط با جنبش های جهانی علیه نظام سرمایه داری، مردم را به بیدار شدن و به پا خاستن در مقابل نظام سلطه فراخواندند و از آنها خواستند با تجمع در خیابان ها و اماکن عمومی به جمع معترضان جهانی بپیوندند.

در مطلبی از پایگاه اطلاع رسانی جنبش «اشغال سیدنی» آمده است: به آنها اجاز ندهید به جای شما فکر کنند و برای شما تصمیم بگیرند، بیدار شوید و چشمانتان را باز کنید و نگذارید آنها شما را برده عقاید خودشان سازند.

لازم به ذکر است، علاوه بر جنبش اشغال سیدنی، پایگاه مشابهی با نام جنبش «اشغال ملبورن» که یکی دیگر از شهرهای مهم استرالیاست، شروع به فعالیت کرده و شهرهای دیگر نیز مانند «بریزبین»، پایگاه های مشابهی را به راه انداخته اند.

نکته قابل توجه در تمامی این جنبش ها، اعتراض اکثریت به اقلیت حاکم است و درخواست و فریاد در برابر بی عدالتی ها و بهره کشی و بی توجهی به حرمت انسان؛ که بوضوح در بیانیه های آنها قابل مشاهده مي باشد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها