کد خبر: ۲۳۱۵۲
زمان انتشار: ۱۲:۴۸     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
به گزارش 598 به نقل از بی باک، سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان با بیان اینکه دروازه شورای امنیت برای دخالت نظامی آمریکا و هم‌پیمانانش در سوریه قفل شده است؛ گزینه حمله نظامی به سوریه را غیر قابل مطرح دانست و تاکید کرد که تحولات سوریه به سمت ثبات پیش میرود.

"امین حطیط" سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان در گفت‌وگو با خبرنگار بین‌الملل فارس با اشاره به تحولات سوریه؛ اوضاع امنیتی این کشور را کاملا تحت کنترل دمشق برشمرد و با تاکید بر کاهش چشمگیر تظاهرات در شهرهای این کشور گفت: میزان تظاهرات اعتراض آمیز در شهرهای سوریه آنقدر کاهش یافت که می‌توان گفت تقریبا تظاهراتی وجود ندارد.

تحولات سوریه به سمت بهبودی پیش می‌رود

وی با بیان اینکه از نظر حجم تظاهرات جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد، تاکید کرد که تحولات داخلی سوریه به رغم همه توطئه‌هایی که از سوی بدخواهان ملت این کشور صورت می‌گیرند ولی به یاری خداوند اوضاع به سمت بهبودی کامل پیش می‌روند.

این کارشناس مسائل استراتژیک با شکست خورده خواندن توطئه‌های بیگانگان علیه سوریه گفت: سیاست‌های مداخلهه جویانه آمریکا در امور دمشق شکست سختی را متحمل شد زیرا که امید زیادی به سرنگونی نظام سوریه داشته و به این توطئه دل بسته بود.

توطئه‌های واشنگتن برای تضعیف نظام دمشق

وی از تلاش واشنگتن برای تضعیف نظام سوریه پرده برداشت و افزود: دولت آمریکا پس از ناکامی در سرنگونی نظام بشار اسد؛ اکنون سعی در تضعیف دمشق وانتقام جویی از آن دارد ولی بویژه پس از تحولات اخیر عرصه بین‌الملل و افزایش تنفر ملت‌های منطقه از سیاست‌های کاخ سفید معتقدم که شرایط بر وفق مراد واشنگتن نخواهد بود.

گزینه نظامی علیه سوریه مطرح نیست

حطیط با بیان اینکه دروازه شورای امنیت به منظور دخالت نظامی آمریکا و هم پیمانانش در سوریه قفل شده است؛ گزینه حمله نظامی به سوریه را غیر قابل مطرح دانست و تاکید کرد که تحولات سوریه به سمت ثبات و استقرار پیش می‌رود.

مانورهای ترکیه هیچ اهمیتی ندارند

سرتیپ بازنشسته ارتش لبنان  در گفتگو با خبرگزاری فارس بیان نمود: با کاستن از اهمیت برگزاری مانورهای نظامی ترکیه در مرزهای نزدیک به سوریه گفت: مانورهای ترکیه هیچ اهمیتی ندارند زیرا آنکار در بحران‌های داخلی و خارجی بسیاری غوطه ور است و این مانورها را تنها برای تقویت روحیه خویش برگزار می‌کند.

سرنوشت شورای انتقالی سوریه به ناکامی منجر می‌شود

وی با اشاره به تشکیل آنچه شورای انتقالی معارضان سوری نامیده می‌شود؛ گفت: این تشکل نیز در زمره همان تشکل‌های معارضان خارج نشین خواهد بود که برای جهان شناخته شده است که هیچ نقشی در سیاست داخلی سوریه نخواهد داشت مگر اینکه خود را به کاروان گفت‌وگوهای ملی برساند شاید در آن صورت به عنوان گروهی از طرف‌های گفت‌وگو شناخته شود.
این کارشناس مسائل استراتژیک تاکید کرد که تنها راه حیات شورای موسوم به شورای انتقالی معارضان سوریه پیوستن به گفت‌وگوهای ملی و دوری گزیدن از دشمنان خارجی و بدخواهان ملت سوریه است و در غیر آن صورت ناکامی آنها حتمی است.


تشدید دامنه اختلاف بین معارضان داخلی و خارجی دمشق

حطیط با اشاره به اختلافات موجود در روابط معارضان داخلی و خارجی سوریه، هر گونه نگرانی از همگرایی و نزدیکی این دو گروه غیر همسو را غیر قابل توجیه خواند و با صهیونیستی و آمریکایی خواندن معارضان خارجی سوریه تاکید کرد که در گروه‌های معارض داخلی ملی گرایان و قومیت گرایان حضور دارند و امکان ندارد که معارضان داخلی به گروه‌های اپوزیسیون خارج نشین نزدیک شوند. هم اکنون اختلاف بین آنها کاملا روشن و آشکار است و جز برخی شخصیت‌های ضعیف به خواری و همکاری با برنامه‌های صهیونیستی تن می‌دهند؛‌ هیچ گونه همگرایی بین این دو گروه به چشم نمی‌خورد.

مسکو پتانسیل ایفای نقش سازنده در سوریه را دارد

وی با اشاره به برگزاری نشست اخیر معارضان سوری در مسکو گفت: روسیه پتانسیل ایفای نقشی به منظور پایان دادن به تحولات سوریه ب را دارد بویژه اینکه نقشه راه معارضان داخلی سوریه با طرح‌های مسکو نزدیک است ولی با توجه به توطئه‌‌های گروه‌های معارض صهیونیستی و آمریکایی معتقدم که هیچ همگرایی بین مسکو و اپوزیسیون خارج نشین سوریه بوجود نخواهد آمد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها