کد خبر: ۲۳۱۴۳
زمان انتشار: ۱۱:۴۹     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان پس از دیدار با دبیرکل حزب‌الله لبنان تاکید کرد که روابط دو طرف بسیار مستحکم و راهبردی است و این چنین نیز باقی خواهد ماند.

: روابط ما با حزب‌الله راهبردی و مستحکم باقی خواهد ماند
به گزارش 598 به نقل از خبرگزاری فارس:
 
به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری "المنار"، "ولید جنبلاط" رئیس حزب سوسیالیست ترقی‌خواه لبنان تاکید کرد که روابط میان حزبش  و حزب‌الله لبنان راهبردی است و هیچ ضعف و سستی‌ای در این روابط به وجود نیامده است و مانند گذشته خوب و محکم باقی خواهد ماند.

وی درباره دیدار اخیرش با "سید حسن نصرالله" دبیر کل حزب الله لبنان گفت: فضای حاکم بر دیدار من با سید حسن نصرالله کاملا شفاف و روشن بود.

جنبلاط عصر دیروز در برنامه "حدیث‌ الساعه" شبکه تلویزیونی المنار بر مثلث ملت، ارتش و مقاومت تاکید کرد و افزود: خوب است که در یک روز در حالی که فضای گفت‌وگو حاکم است، به بررسی طرح دفاعی لبنان بپردازیم.

مزارع شبعا و کفرشوبا باید آزاد شوند

وی در ادامه بر ضرورت بازپس گرفتن مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا تاکید کرد و مرتبط کردن موضوع اسکان دادن فلسطینی‌ها در لبنان را با آزادسازی جنوب لبنان نادرست دانست.
رئیس جبهه مبارزه ملی لبنان افزود که سلاح برای دفاع از لبنان و مقابله با تجاوزهای پیاپی اسرائیل و باز پس گرفتن مزارع شبعا و تپه‌های کفرشوبا در دست ملت لبنان است.
 
فلسطینی‌ها بدنبال وطن جایگزین در لبنان نیستند

وی اعلام کرد که برخی از اعضای 8 مارس دیدگاه نژادپرستانه‌ای در قبال فلسطینی‌ها دارند. فلسطینی‌های حاضر در لبنان به‌دنبال وطن جایگزین در لبنان نیستند بلکه صرفا می‌خواهند شرایط زندگیشان بهتر شود.
 
ارزیابی مثبت از عملکرد میقاتی
 
جنبلاط تصریح کرد که عملکرد کلی "نجیب میقاتی" نخست‌وزیر لبنان مناسب و خوب است و هیچ ملاحظه‌ای بر این عملکرد ندارد. وی تلاش دارد تا لبنان را از پیامدهای منفی تحولات جاری ایمن نگه دارد و در دیدارش با مقامات مسئول آمریکایی در نیویورک نیز سخنان خود را به‌طور آشکار و واضح اعلام کرد و خطاب به مقامات آمریکایی گفت: ما حاضر به تحمل بار سنگین سیاست‌های شما علیه دولت سوریه و تحریم آن نیستیم.
 
موافقت جبهه مبارزه ملی لبنان با تامین اعتبار مالی دادگاه حریری

وی تاکید کرد که جبهه مبارزه ملی موافق تامین اعتبار مالی دادگاه بین‌المللی ویژه ترور حریری است و به آن رای مثبت خواهد داد و گفت: نمی‌دانم که روند تامین اعتبار مالی این دادگاه در هیئت دولت چگونه خواهد بود اما امیدوارم که این امر حل و فصل شود.

ضرورت کنترل قیمت‌ها در لبنان

رئیس جبهه مبارزه ملی لبنان درباره موافقت دولت لبنان با افزایش حقوق‌ها گفت که در این زمینه کارشناس نیست اما افزایش حقوق تورم و افزایش قیمت کالاها را بدنبال داشته است، باید بر این افزایش قیمت‌ها نظارت شود. اگر این امر مستلزم افزایش مالیات بر درآمد باشد، باید این اقدام صورت گیرد.

ضرورت بازگشت به میز گفت‌وگو در لبنان

جنبلاط تاکید کرد که باید بار دیگر همه گروه‌های سیاسی لبنان بر سر میز مذاکرات حاضر شوند.

جنبلاط: با حریری اختلاف نظر دارم

وی افزود که "سعد الدین الحریری" نخست‌وزیر سابق لبنان دشمن او نیست بلکه صرفا با او اختلاف نظر سیاسی دارد و دارای معیارهای مشترکی هستند و گاه‌گاهی با یکدیگر بطور غیرمستقیم گفت‌وگو می‌کنند و چه بسا که وی دلایل خاصی برای عدم بازگشت به لبنان داشته باشد.
 
حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان طرح نسبی در قانون انتخابات را بررسی می کند

درباره قانون نسبیت در انتخابات نیز گفت: ما این طرح نسبی را بررسی خواهیم کرد تا کسی نگوید که ما باب گفت‌وگو در این باره را بسته‌ایم بلکه در نشست مجمع عمومی حزب سوسیالیست ترقیخواه لبنان در این باره سخنرانی نیز خواهد کرد ضمن این که اصل طرح این قانون ایده "کمال جنبلاط" بوده است.

راهکار حل بحران سوریه گفت‌وگو است
 
وی درباره وضعیت سوریه گفت نمی داند که آیا دولت سوریه مرحله خطر را پشت سر گذاشته است یا خیر. اما راه حل این بحران امنیتی نیست بلکه باید سیاسی باشد و تنها از راه گفت‌وگو مشکل سوریه حل و فصل خواهد شد.

ابراز تاسف از تیره شدن روابط ایران و عربستان

وی درباره تنش ایجاد شده اخیر میان ایران و عربستان که در پی ادعای واشنگتن مبنی بر این‌که تهران قصد ترور سفیر عربستان در واشنگتن داشته است ابراز تاسف کرد و گفت که امیدوار است و ایران و عربستان به گفت‌وگو روی آورند. فضای کینه‌ای که اکنون به وجود آمده است نتیجه اتهام ایران مبنی بر ترور سفیر سعودی در واشنگتن است.
جنبلاط در ادامه درباره این که پیامدهای این اتهام علیه ایران بر لبنان تاثیر منفی بگذارد، هشدار داد.

رد ایده آمریکایی بودن انقلاب‌های عربی

وی درباره انقلاب‌های عربی این ایده را که این انقلاب‌ها یک توطئه آمریکایی است، رد کرد و گفت: برخی هستند که می گویند این انقلابها توطئه ای آمریکایی است و هدف واشنگتن این بوده که از این راه جانشینان جدیدی برای حکام عربی انتخاب کنند. اما من با این امر مخالفم.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها