کد خبر: ۲۳۱۱۲۵
زمان انتشار: ۲۰:۴۷     ۲۸ خرداد ۱۳۹۳
آیت الله عبدالله خائفی:
وقتي خواستم از نجف به ايران برگردم خدمت آيت الله العظمي خويي رسيدم و مسئله را با ايشان در ميان گذاشتم ...
حضرت آیت الله العظمی عبدالله خائفی از مراجع گیلانی چندی پیش در گفتگویی با موسسه حفظ آثار امام خمینی (ره) به بیان خاطرات نابی از نهضت حضرت امام (ره) پرداخت و در بخشی از این گفتگو به دلیل عدم حضورشان در گیلان برای زندگی اشاره کردند.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از گیلان خبر، ایشان در بخشی از این مصاحبه با اشاره به بازگشتش از حوزه نجف به ایران در سال 1370 و با اشاره به ملاقاتشان با آیت الله خوئی گفتند: وقتي خواستم از نجف به ايران برگردم خدمت آيت الله العظمي خويي رسيدم و مسئله را با ايشان در ميان گذاشتم، حضرت آقا متأثر شدند و فرمودند: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون‏.»

آیت الله خائفی در بخشی دیگر از این گفتگوی طولانی در پاسخ به دلیل عدم استقرارشان در گیلان و حضور در قم گفتند: بعد از فوت آيت الله لاكاني از علماي گيلان، مرحوم آيت الله احسانبخش نمايندۀ امام(س) در گيلان و امام جمعۀ رشت به قم آمدند و از من خواستند تا به گيلان برگردم. اصرار كردند ولي نپذيرفتم. آقاي احسانبخش خدمت حضرت آيت الله العظمي حاج آقاي بهجت رسيدند و از ايشان خواستند كه به آقاي خائفي بفرماييد تا به گيلان آمده در آنجا اقامت كنند. حضرت آقاي بهجت فرمودند: شما مگر مي خواهيد حوزۀ علميۀ قم را خالي كنيد؟ ايشان بايد درقم بمانند.

لازم به ذکر است که آیت‌‎الله خائفی‌ پس‌ از حضور در نهضت‌ مقدس‌ شهید نواب‌ صفوی‌ سالها در خدمت‌ پیر مراد خویش‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) بود.

به گزارش گیلان خبر او در قم‌ و نجف‌ همواره‌ مطیع‌ امام‌(ره‌) بود و نهضت‌ مقدس‌ وی را تأیید می‌کرد، از جمله‌ فعالیتهای‌ سیاسی‌ وی می‌توان‌ به‌ شرکت‌ داشتن‌ در انتفاضه‌ مردم‌ عراق‌ پس‌ از حمله‌ آمریکا به‌ آن‌ کشور اشاره‌ کرد.

در این‌ انتفاضه‌ که‌ بیشتر مردم‌ عراق‌ در آن‌ شرکت‌ داشتند، ماهیت‌ پلید رژیم‌ صدام‌ فاش‌ شد، به‌ گونه‌ای‌ که‌ بسیاری‌ از مردم‌ عراق‌ در شهرهای‌ مقدسی‌ چون‌ نجف‌ اشرف‌ به‌ خاک‌ و خون‌ کشیده‌ شدند.

در مقطع‌ جنگ‌ تحمیلی‌ نیز وی در شهر مقدس‌ نجف‌ بسیاری‌ از جوانان‌ متدین‌ عراقی‌ را که‌ با فشار رژیم‌ بعثی‌ راهی‌ جنگ‌ می‌شدند مخفی‌ کرده‌ و یا به‌ خودداری‌ از تیراندازی‌ به‌ سوی‌ نیروهای‌ ایرانی‌ فرا می‌خواند.

آیت‌‎الله خائفی‌ پس‌ از بازگشت‌ از عراق‌ در قم‌ سکنی‌ گزید و هم‌ اکنون‌ با اینکه‌ از اعضای‌ جامعه‌ مدرسین‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ است‌، به‌ تدریس‌ خارج‌ فقه‌ و تربیت‌ طلاب‌ مستعد و فاضل‌ اشتغال‌ دارد.
آیت‌‎الله خائفی‌ اهل بندرانزلی است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها