کد خبر: ۲۳۱۰۹
زمان انتشار: ۱۰:۳۷     ۲۳ مهر ۱۳۹۰
دولت آمریکا که سناریوی مضحکی را علیه ایران با طرح ترور سفیر عربستان برای منحرف کردن نگاهها از اعتراضات گسترده در این کشور طراحی کرده، هم اکنون از تلاش برای اعمال تحریمهای بیشتر علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران خبر می دهد.

به گزارش مهر به نقل از شینهوا، "دیوید کوهن" معاون خزانه داری آمریکا در امور تروریسم و امنیت مالی روز گذشته در یک جلسه استماع مقابل اعضای کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان با اشاره به افزایش تنشها در روابط واشنگتن-تهران در پی طرح اتهام هایی علیه ایران در خصوص ترور سفیر عربستان در ایالات متحده گفت : آمریکا در پی حمایت های چندجانبه برای اعمال تحریمهای بیشتر علیه بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران است.

وی در ادامه با اشاره به قطع معاملات تجاری موسسات اقتصادی آمریکا با بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: آمریکا تحریمهای همه جانبه ای را علیه ایران از جمله تحریم بانک مرکزی این کشور در دهه های گذشته اعمال کرده و هم اکنون تلاشهای بسیاری را برای تحت فشار قرار دادن این بانک انجام می دهد.

خاطر نشان می شود دولت آمریکا که درپی اعتراضات گسترده مردمی در بیش از هزار شهر، اکنون در بدترین وضعیت خود قرار دارد، در تلاش برای گمراه کردن جهانیان از این تحرکات مردمی به جوسازی علیه ایران روی آورد و در اظهار نظری عجیب مدعی دست داشتن تهران در تلاش برای ترور سفیر عربستان در واشنگتن شد.

اریک هولدر وزیر دادگستری آمریکا سه شنبه 19 مهر در یک کنفرانس مطبوعاتی که شبکه‌های الجزیره و العربیه در اقدامی هماهنگ به پخش مستقیم ادعاهای بی اساس وی علیه ایران پرداختند، مدعی شد واشنگتن تدابیری را برای بازخواست ایران به سبب برنامه ریزی برای ترور سفیر عربستان اتخاذ خواهد کر، نشان داد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها