کد خبر: ۲۳۰۵۶۴
زمان انتشار: ۲۰:۰۳     ۲۶ خرداد ۱۳۹۳

به گزارش 598، با قطعی شدن جدایی قاسم دهنوی حالا خط هافبک سرخ‌پوشان مهرداد کفشگری و رضا حقیقی را دارد. البته با برنامه‌های علی دایی این خط تقویت خواهد شد.

با مهرداد کفشگری در خصوص مسائل پیرامون سرخ‌ها گفتگویی داشتیم که ماحصل آن در قالب پرسش و پاسخ زیر از نظرتان می‌گذرد.

* قهرمان دوی 1600 متر پرسپولیس شدی؟
- ممنون از لطف شما؛ نه بابا هنوز چیزی نشده. هنوز اول راه هستیم.

* به نظر می‌رسد در فصل تعطیلات بی‌کار نبوده‌ای؟
- می‌دانستم سال سختی پیش رو دارم. انتظارات از من برای دومین فصل حضورم در پرسپولیس بالا رفته است. می‌دانم باید بهتر از فصل قبل باشم. برای همین از یک ماه پیش از شروع تمرینات روزی دو نوبت اختصاصی کار کردم.

* خط هافبک با جدایی قاسم دهنوی خلوت‌تر شده. حالا کار تو سنگین‌تر می‌شود؟
- قاسم دهنوی همیشه در خدمت تیم بود. حالا امیدوارم نفرات جدیدی که به پرسپولیس اضافه می‌شوند بتوانند در موفقیت تیم سهم خود را ایفا کنند.

* همیشه آمدن‌ها خوب و رفتن‌ها تلخ است؟
- رفت‌وآمدها در ذات فوتبال است. مهم موفقیت پرسپولیس است. به امید خدا بتوانیم فصل خوبی را همراه با موفقیت و شادی و رضایت هواداران داشته باشیم.

* برخی بازیکنان به نظر می‌رسد در فصل تعطیلات حسابی استراحت کرده‌اند؟
- ما فصل سختی را داشتیم. بنابراین هر کسی برای فصل تعطیلات خود یک برنامه‌ای داشته. حالا آن نفری که در این فرصت تمرین داشته به نفعش است و در تمرینات بدنسازی در کار جلوتر است. دیگران هم مشکلی بابت آماده شدن نخواهند داشت و با دوره بدنسازی خوبی که شروع کرده‌ایم، پیش از آغاز فصل به شرایط آرمانی خواهند رسید.

* جام جهانی را اردبیل تماشا می کنی؟
- در اردوی اردبیل با روزی دو نوبت صبح و بعدازظهر تمرین کردن فکر نکنم کسی آخر شب از خستگی بیدار بماند که بتواند بازی‌های جام جهانی را هم تماشا کند. اما حتما برای تماشای بازی‌های تیم ملی ایران بیدار می‌مانیم. امیدوارم ملی‌پوشان کشورمان بازی های آبرومندانه‌ای در برزیل به نمایش بگذارند.

* تغییر شماره پیراهن را در دستور کارت قرار نداده‌ای؟
- راه‌آهن که بودم شماره 24 می‌پوشیدم. چون با این شماره در لیگ برتر شناخته شدم، دوست داشتم در پرسپولیس هم شماره 24 را بپوشم. اما چون هادی نوروزی این شماره را دوست داشت، من 18 را انتخاب کردم. جالب این که این شماره برایم خوش‌یمن بود و می‌خواهم تا آخر فوتبالم همین را حفظ کنم.

* شرایط خط هافبک پرسپولیس را برای فصل آینده چطور ارزیابی می‌کنی؟
- به طور حتم علی آقا (دایی) بهتر از هر کسی صلاح تیم را می‌داند و بی‌شک فکر این قضیه را هم کرده است. این را هم بگویم اگر مهرداد کفشگری ماندنی شده، دلیلی بر این نیست که از نفرات جدا شده بهتر است. به هر حال هر مربی سیستم و عقاید خود را دارد.

* این احترام تو به بازیکن قدیمی‌تر از خودت اخلاق پسندیده‌ای است؟
- صد در صد باید این‌طور باشد تا بتوانم در فوتبال پیشرفت کنم. در کوچه و خیابان خیلی‌ها به من می‌گویند پسر علی دایی! اما هیچ‌وقت از محبت علی آقا (دایی) سوءاستفاده نکرده‌ام. همیشه سعی و تلاشم را کرده‌ام تا با تکیه بر قابلیت و توانایی‌های خودم بازی کنم.

* آیا کسی حرف خاصی در این خصوص به تو زده؟
- چه بگویم؟! اول این را بگویم که پیشرفتی اگر در فوتبال داشته‌ام، مدیون علی آقا (دایی) هستم. چون ایشان بود که من را از لیگ یک آورد و در لیگ برتر مطرح کرد. الان سه سال است که افتخار شاگردی ایشان را دارم. شاید فصل بعد یا 3 سال دیگر بگوید من را نمی‌خواهد. اما هیچ‌وقت نخواستن یک بازیکن توسط یک مربی نشانه ضعف آن بازیکن نیست. اما من همیشه به خودم متکی بوده‌ام سعی کرده‌ام در مستطیل سبز حقم را بگیرم.

* خب از روزی بگو که لیگ برتری شدی؟
- تمرینات پیش فصل لیگ یازدهم بود که در راه‌آهن تست دادم. خدا را شکر علی آقا (دایی) جزو بازیکنان تستی قبولم کرد. یک نیم‌فصل هم روی سکو نشسته‌ام. هفته شانزدهم علی آقا لطف کرد و برابر پرسپولیس 20 دقیقه به من فرصت بازی داد. از این بابت مدیون ایشان هستم.

* پس استارت لیگ برتری‌شدنت با پرسپولیس بود و عاقبت به همین تیم آمدی؟
- بله، لطف علی آقا (دایی) بود که به من اعتماد کرد. خدا هم ساخت تا از این فرصت به طور مناسب استفاده کنم. فصل بعد هم به طور کامل بازی کردم و پارسال هم که به پرسپولیس آمدم.

* اما خیلی از بازیکنان مثل تو قدر تک موقعیت‌ها را نمی‌دانند؟
- شرایط خودم را درک کرده‌ام. بازیکن باید همیشه آماده باشد تا با استفاده از تک فرصت‌ها استفاده کرده و جای پشیمانی باقی نگذارد. در زندگی شخصی‌ام همین‌طور بوده‌ام و تا آخر فوتبالم نیز همین رویه را در پیش خواهم گرفت.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها