کد خبر: ۲۳۰۵۰
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۲۲ مهر ۱۳۹۰
به گزارش598 به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ در اين راستا طراحان آمريكايي داستان طي اظهارات مضحك جديدي مدعي شدند که کشورشان در خصوص آنچه از سوی مقامات این کشور "توطئه ایران برای ترور سفیر عربستان سعودی در واشنگتن" خوانده میشود، دست‌کم یکبار با ایران مستقیما مذاکره کرده است."ویکتوریا نولاند"، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در سخنانی مدعی شد دولت ناکام وی در عرصه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی قادر است از ادعای خویش علیه ایران دفاع کند. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا و از دست اندركاران اصلي اين سناريوي ضد ايراني جديد نیز روز گذشته مدعی شد که مقامات ایران مسوول توطئه مورد ادعای آمریکا هستند!

 
بنابراین گزارش، "نواف عبید"، مشاور دولت آل‌سعود و از دوستان نزدیک "ترکی الفیصل"، رئیس سابق سازمان اطلاعات عربستان سعودی در مصاحبه با خبرنگار روزنامه آمریکایی "مک‌کلاچی" مدعی شد یکی از ایرانیایی که از سوی آمریکا در بازی تبلیغاتی اخیر دستگیر شده و "غلام شکوری" خوانده می‌شود، از ابتدای قیام فوریه مردم بحرین در این قیام نقش داشته است!
 
این در حالی است که در این گزارش اولا نیویورک‌تایمز نسبت به دست داشتن حاکمیت ایران در این توطئه ترور موهوم ابراز تردید کرده و تصریح کرده است که بسیاری از "کارشناسان سرشناس" نسبت به واقعیت این امر تردید دارند و از سوی دیگر، تاکید شده است که انقلاب بحرین انقلابی با هدف کسب حقوق مدنی اکثریت جامعه بحرین است. در این بین عربستان سعودی نیز که در بحرین با وارد کردن نیروهای نظامی خود دست به سرکوب قیام مردم این کشور زد، سعی دارد از فرصت تبلیغاتی به دست آمده بهره‌جویی کند و بار دیگر منافع منطقه و مسلمانان را قربانی منافع کشورهای غربی و رژیم صهیونیستی سازد.


روزنامه هاي آمريكايي مانند نیویورک‌تایمز در گزارشی تصریح کردند ، هرچند آمریکا اتهاماتی را در خصوص آنچه ترور سفیر عربستان در آمریکا خوانده می شود، به ایران وارد کرده است اما توان اثبات و مجادله بر سر اين ادعا را در برابر ايران ندارد. نیویورک‌تایمز تصریح کرد: ترکیب سخن گفتن تند از یک سو و عملکرد احتیاط‌آمیز از سوی دیگر نشان‌گر آن است که دولت آمریکا امكان اثبات اين ادعا را ندارد.اين روزنامه به طور ضمنی همچنین اذعان کرده است که این اقدام آمریکایی‌ها بیشتر با هدف تخریب چهره ایران در نزد کشورهای دوست انجام گرفته است.

اتهام‌هاي اخير در حالي مطرح مي‌شوند که امريکا و متحدوفادارش، اسرائيل، در سال‌هاي اخير چندين توطئه ضد ايراني از جمله ترور هدفمند دانشمندان ايراني را اجرا کرده‌اند.

در حالی مقامات در مسند آمریکا بر طرح ترور از سوی ایران پافشاری می کنند که به نظر می رسد افکار عمومی چندان درباره صحت این خبر قانع نشده است، برخی سیاستمداران آمریکا در این زمره می گنجند. آنها با صفاتی چون "ساده لوحانه"، "فوق عجیب"، "متفاوت از عملیات های دیگر سپاه قدس"، "با ریسک بسیار و کمترین سود" و غیره از آن نام برده اند.


"تیه ری کوویل" پژوهشگر موسسه روابط بین الملل و استراتژیک فرانسه و متخصص مسائل ایران در گفتگو با شبکه تلویزیونی فرانس بیست و چهار اتهامات مطرح شده از سوی امریکا علیه ایران را مسخره و بدور از حقیقت توصیف کرد.


"کنِث کاتزمن"  یک آمریکایی متخصص در امور ایران نيز در اين رابطه گفت امکان دارد ارتباطی میان سپاه قدس و این توطئه باشد، اما این ایده که یک نقشه مستقیم و کاملا با برنامه ریزی و فکر و تایید شده از سوی مقامات ایران، در پشت آن بوده، کاملا ساده لوحانه است.


یک مقام ارشد آمریکایی که خواست نامش فاش نشود: آنچه ما می بینیم با استاندارهای بالایی که در گذشته دیده ایم، متناسب نیست.این از ایران به دور است که یک ماموریت با این درجه از ریسک را انجام دهد و اعضای یک کارتل مواد مخدر را برای یک ترور سیاسی درجه بالا استخدام کند. ما باید قانع شویم.


رئیس مطالعات خاورمیانه در دانشگاه لندن هم اينچنين گفته است كه ایران و عربستان صعودی، هر دو رقبای سخت یکدیگر در منطقه هستند و تنش هایشان بر سر کمک عربستان به دولت بحرین برای سرکوب اعتراضات شیعیان موافق دمکراسی در بحرین، بیشتر شده است.


یک مقام سابق سیا افزود: به نظر من هیچ دولتی نمی توانسته پشت این قضیه باشد. به عقیده من این اقدام برای ایران هیچ دستاوردی نمی توانسته داشته باشد تا کشور وارد چنین مساله ای شود . یک دیپلمات شورای امنیت سازمان ملل که نخواست نامش فاش شود نيز خاطر نشان كرد: همه از غیر حرفه ای بودن توطئه، شگفت زده شده اند.

گفتني است، كارشناسان همچنين معتقدندكه  لابي صهيونستي بي‌ترديد بر اتهامات امريکا عليه ايران مبني بر تلاش براي ترور سفير عربستان سعودي در واشنگتن تاثير داشته است. به گفته آنها، بدون توجه به طرح اين ادعاي گستاخانه و پوچ، نبايد به تاثير لابي قدرتمند صهيونيست در اين توطئه جديد که با هدف بدنامي ايران مطرح شده، بي‌توجه بود./ا

اين سناريوي ضد ايراني جديد كه محصول مشترك كشورهاي بحران زده آمريكا و عربستان سعودي است تلاشي از سوي مقامات اين كشورها براي انحراف اذهان عمومي جهان از وضعيت بحراني داخلي كشورهايشان محسوب مي شود كه اكنون در صدر اخبار خبرگزاري هاي جهان قرار دارند و از سوي ديگر سركوب كردن و بي توجهي به خواست مردم معترض كشورهايشان كه هر روزه دست به تظاهرات هاي گسترده مي زنند.

یک مشاور دولت عربستان سعودی سعی کرد تا بازی تبلیغاتی مشترک آمریکا و عربستان سعودی علیه کشورمان را به هر نحو ممکن با انقلاب ملت بحرین گره بزند.


نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها