کد خبر: ۲۲۹۵۵۶
زمان انتشار: ۱۱:۵۲     ۲۲ خرداد ۱۳۹۳
رئیس‌جمهوری اوکراین گفت که آماده مذاکره با رقبای خود در شرق این کشوربه شرط کنار گذاشتن سلاح از سوی جدایی‌طلبان حامی روسیه است.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، پترو پوروشنکو، رئیس جمهوری جدید اوکراین که در تلاش است تا هرچه سریعتر به اوضاع کشورش سر و سامان دهد اعلام کرد: امکان مذاکره با جناح‌های مختلف در این کشور را منتفی نمی‌داند.

وی خاطرنشان کرد: ما مذاکرات را صرفا به خاطر مذاکرات نمی‌خواهیم بلکه برنامه صلح و ثبات ما باید مبنایی برای جلوگیری از افزایش خشونت‌ها در کشور باشد. تروریست‌ها باید سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

وی همچنین اعلام کرد که پیش از هرگونه سفر خارجی قصد دارد به منطقه معدنی دنباس که دونتسک نیز در آن واقع شده است، برود.

یک منبع سیاسی در کی‌یف نیز این موضوع را تایید کرد که رئیس جمهوری جدید اوکراین برنامه‌هایی را برای سفر به این منطقه ترتیب داده است.

پوروشنکو پیشتر در گفت‌وگویی تلفنی با جو بایدن، معاون اول ریاست جمهوری آمریکا گفت که به اعمال طرح پیشنهادی صلح خود متعهد است.

در این گفت‌وگوی تلفنی معاون اول ریاست جمهوری آمریکا تاکید کرد: کاهش بحران در اوکراین منوط در به رسمیت شناخته شدن پوروشنکو از سوی روسیه به عنوان رهبر مشروع اوکراین است.

بایدن در این گفت‌وگوی تلفنی همچنین بر ضرورت اعمال آتش بس از سوی جدایی طلبان مستقر در شرق اوکراین و توقف اقدامات مسلحانه تاکید کرد.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها