کد خبر: ۲۲۹۳۳
زمان انتشار: ۱۹:۴۴     ۲۰ مهر ۱۳۹۰
سرویس حوزه و مراجع598 به نقل از خبرگزاری رسا ـ حضرت آیت الله صافی گلپایگانی، مبارزه با پدیده بدحجابی را ضروری خواند و اظهار داشت: هیچ کس نمی‌تواند نیروی انتظامی را از مبارزه با پدیده بدحجابی منع کند، زیرا کسی که سخنانش خلاف موازین شرعی باشد، اطاعتش واجب نیست.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، حضرت آیت‌الله لطف‌الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید امروز در دیدار فرمانده و معاونان فرماندهی نیروی انتظامی استان قم ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی و دهه کرامت به اهمیت امنیت در کشور پرداخت و خواستار توجه هر چه بیشتر به این مساله شد.

وی امنیت را در هر جامعه و کشور مهم برشمرد و تصریح کرد: امنیت نقش اول را در جامعه دارد و حفظ جامعه و عدم انقراض آن در سایه امنیت به دست می‌آید، بنابراین در این خصوص هر چقدر هزینه و برنامه‌ریزی کنیم، باز هم اندک است.

این مرجع تقلید یادآور شد: اگر به دنبال پیشرفت و ارتقای کشور هستیم باید سطح امنیت را در کشور ارتقا دهیم، زیرا اگر امنیت نباشد پیشرفت هم حاصل نمی‌شود و همه مسائل جامعه متوقف بر امنیت در آن جامعه هستند.

وی تصریح کرد: کسانی که در نیروی انتظامی و امنیت کشور فعالیت می‌کنند، شغل ارزشمندی را انتخاب کرده‌اند و باید قدردان این فرصت و موقعیت خود باشند و از آن به خوبی بهره بگیرند.

حضرت آیت‌الله صافی گلپایگانی افزود: امروز شما نیروهای مسلح به دنبال حفظ امنیت، پاسداری از جان، مال و آبروی مردم هستید و این فعالیت شما کار بسیار مهمی به شمار می‌آید که اسلام تاکید فراوانی به آن دارد.

وی با بیان این که امنیت در هر جامعه جوانب مختلفی دارد، همه‌ نهادها، ارگان‌ها و سازمان‌ها باید در این بخش همکاری داشته باشند و نمی‌توانند نسبت به این مساله بی تفاوت باشند، ادامه داد: اگر همکاری و هماهنگی میان نهادها نباشد، امنیت هم به راحتی محقق نمی‌شود. این که نیروی انتظامی بخواهد به مبارزه با مفاسد اجتماعی بپردازد و برخی خلاف آن حرکت کنند، هرگز امنیت در کشور ایجاد نمی‌شود.

مدرس خارج فقه حوزه علمیه قم افزود: متاسفانه برخی برنامه‌های رسانه ملی مناسب نیست و صدا و سیما باید در تولید و پخش برنامه‌های خود دقت بیشتری انجام دهد، زیرا انعکاس برخی مناظر در حفظ و متزلزل کردن امنیت نقش بسزایی دارد.

وی مبارزه با مفاسد اجتماعی را ضروری خواند و خواستار توجه جدی نیروی انتظامی به این مساله شد و تصریح کرد: وجود مفاسد اجتماعی به همه لطمه می‌زند و مبارزه با آن ضروری است و مبارزه کردن با مفاسد در حقیقت کمک کردن افراد مفسد و نجات آن‌ها از بی‌بند و باری است تا به خودشان بیش از این خسارت نزنند.

این مرجع تقلید در بخش دیگری از سخنان خود به ضرورت امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و افزود: کسی نمی تواند خود را نسبت به این مساله بی‌تفاوت بداند، نیروی انتظامی هم نباید در مبارزه با پدیده بدحجابی به نهی دیگران توجهی کند؛ زیرا هیچ کسی نمی‌تواند انسان را از انجام واجبات نهی کند و بخواهد مانع اجرای فرامین الهی شود.

وی تاکید کرد: نیروی انتظامی باید جلوی بدحجابی را در جامعه بگیرد و از نهی دیگران نترسد، زیرا کسی که سخنانش خلاف موازین شرعی باشد، اطاعتش واجب نیست، حتی فرمانده نیروی انتظامی هم نمی تواند ماموران خود را در این خصوص منع کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها