کد خبر: ۲۲۷۷۰۷
زمان انتشار: ۱۳:۲۶     ۱۳ خرداد ۱۳۹۳
کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران تأکيد کرد که قدرشناس زحمات تمام بازيکناني است که در راه صعود به جام جهاني حضور داشتند.

جواد نکونام پيش از سفر تيم ملي فوتبال ايران به برزيل در نشستي مطبوعاتي گفت: اگر بخواهم راستش را بگويم الان به نيجريه يا آرژانتين فکر نمي‌کنم، در حال حاضر بايد بگويم از اينکه به برزيل مي‌رويم و همچنين از اينکه به جام جهاني صعود کرديم خوشحالم و تمام بازيکنان هم تلاش مي‌کنند تا در جام جهاني بهترين کيفيت را ارائه بدهند.

به گزارش تسنيم، وي در پاسخ به اين سوال که آيا تيم جام جهاني 2006 بهتر بود يا تيم سال 2014 اظهار داشت: نمي‌خواهم که دو تيم را با هم مقايسه کنم چون شرايط هر دو تيم کاملاً متفاوت است. بين سال 2006 تا سال 2014 8 سال تفاوت وجود دارد.

کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران ايران در پاسخ به سوال که آيا روند آماده سازي تيم ملي براي حضور در جام جهاني خوب بوده، خاطرنشان کرد: اگر کل تيم در اردوي آفريقا بودند بهتر بود و شرايط راحت‌تري داشتيم اما در اتريش تيم تقريباً کامل شد. هر روز که مي‌گذشت با برگزاري بازي‌هاي دوستانه هماهنگي بيشتري بين بازيکنان صورت مي‌گرفت و تيم وضعيت تاکتيکي بهتري پيدا مي‌کرد. در مجموع اميدوارم که در جام جهاني مشکل مصدوميت نداشته باشيم تا با تمام قوا به مصاف حريفان برويم.

نکونام در خصوص اينکه آيا از حريفان ايران شناخت کافي وجود دارد، تاکيد کرد: 2 بازي نيجريه را ديديم، يک بازي با کل بازيکنان و يک بازي هم کادر فني آناليز کرده. نيجريه يک بازي دوستانه ديگر در آمريکا دارد که آن را هم زير نظر مي‌گيريم اما فعلاً براي ما بازي با نيجريه مهم است چون يک ديدار کليدي است.

وي در پاسخ به اين سوال که چه صحبتي با بازيکنان خط خورده از فهرست تيم ملي دارد، گفت: از روزي که کارمان را در مقدماتي جام جهاني شروع کرديم تغييرات زيادي در تيم ملي ايجاد شده. بازيکنان زيادي زحمت کشيدند تا تيم ملي به جام جهاني برود، شايد الان بازيکناني در تيم ملي باشند که يک بازي هم در مقدماتي انجام نداده باشند اما آنقدر خوب کارکردند که حالا در تيم ملي هستند.

کاپيتان تيم ملي فوتبال ايران ادامه داد: نبايد روي زحمت بازيکنان تيم ملي چشم بست تمام بازيکنان حتي آنهايي که يک دقيقه هم بازي نکردند در اين صعود نقش دارند و من به عنوان يک دوست از آنها تشکر مي‌کنم. در اين چند سال روزهاي خوبي را با هم پشت سر گذاشته‌ايم و شرايط هميشه ايده آل بوده است. اميدوارم در جام ملت‌هاي آسيا و جام جهاني 2018 به حق خودشان برسند و موفق شوند.خيلي از بازيکناني که خط خوردند جوان هستند و آينده بري آنها است. ما از صميم قلب دوست داريم دعاي اين بازيکنان پشت سر تيم ملي باشد و باز هم تاکيد مي کنم قدر شناس زحمات آنها هستيم.

نکونام در واکنش به اين مسئله که آيا تيم ملي 2006 بين المللي‌تر از تيم سال 2014 بوده است گفت: نمي‌خواهم در مقام مقايسه جواب اين سوال را بدهم. اما بايد بگويم فوتبال نسبت به 8 سال پيش تغيير زيادي کرده است و فقط اين نيست که بگوييم انجام بازي‌هاي بين‌المللي ملاک است. هر تيمي شرايط خودش را دارد تيم سال 2006 خصوصيات خوبي داشت و تيم امسال هم خصوصيات زيادي دارد. الان شرايط طوري شده که نمي‌توان براي سال آينده هم نظر داد. باز هم مي‌گويم که از سال 2006 تا 2014 هشت سال مي‌گذرد و نمي‌شود شرايط را مقايسه کرد. در جام جهاني قبلي بازيکناني براي تيم ملي بازي مي‌کردند که جزو بزرگان فوتبال ايران بودند و در اين دوره هم بازيکناني براي ما به ميدان مي‌روند که مي‌توانند جزو بزرگان فوتبال ايران شوند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها