کد خبر: ۲۲۷۳۱۲
زمان انتشار: ۰۹:۴۸     ۱۲ خرداد ۱۳۹۳
امسال قرار است در قرارداد بازیکنان استقلال و پرسپولیس صرفه جویی صورت بپذیرد تا خدشه ای به افزایش 20 درصدی قرارداد دایی و قلعه نویی وارد نشود.

به گزارش پایگاه 598 به نقل از روزنامه خراسان ، رقم قراردادهای مربیان پرسپولیس و استقلال همواره از سوژه‌های جذاب فصل نقل‌وانتقالات است.

 

پارسال قلعه‌نویی بیش از 1.6 ‌میلیارد تومان با استقلال قرارداد داشت و البته هنوز قسمتی از آن را نگرفته. علی دایی هم قراردادی 1.750 ‌میلیاردی داشت. او فقط در یک نوبت یک میلیاردش را گرفت که همان موقع صدای علی کریمی درآمد: «آقایان فقط برای بعضی‌ها پول دارند اما پول بازیکنان را نمی‌دهند.»

 

همان‌طور که قبلا هم اشاره کردیم رویانیان طوری با دایی قرارداد بسته بود که سالی 20 درصد افزایش پیدا کند. بر اساس آن قرارداد عجیب که رحیمی گفته باید به آن احترام بگذارم، دایی امسال باید حداقل 2.1 میلیارد تومان بگیرد که با این حساب گران‌ترین مربی لیگ می‌شود. و البته این بدون احتساب مالیاتی است که بر گردن باشگاه انداخته، یعنی چیزی حدود 400 میلیون تومان که جمعا می شود 2.5 میلیارد تومان.

 

رقیب جدی او هم امیر قلعه‌نویی است که پیش‌بینی می‌شود امسال با آپشن‌های مختلف و پاداش و... حدود 2 میلیارد تومان بگیرد. البته در فهرستی که وزارت ورزش منتشر کرد قرارداد پارسال قلعه‌نویی 1.3 میلیارد بود که طبق شنیده‌های ما خیلی درست نیست و قرارداد امیر حدود 1.6 میلیارد بود.

 

چند روز قبل امیررضا خادم، معاون وزارت ورزش در مصاحبه‌ای گفته بود ما به مبلغ قرارداد دایی و قلعه‌نویی ورود نمی‌کنیم. منظور خادم این است که وزارت ورزش می‌خواهد قراردادهای مالی شفاف باشد و البته سقف هزینه هم رعایت شود.

 

امسال طبق اعلام سازمان لیگ سقف هزینه‌های پرسپولیس باید 18 میلیارد و سقف هزینه‌های استقلال 15 میلیارد تومان باشد. حالا اگر قرار است مدیران 2 باشگاه به دایی و قلعه‌نویی پول بیشتری بدهند چاره‌ای ندارند جز آن‌که از مبلغ قرارداد بازیکنان کم کنند.

 

طبق شنیده‌های ما رحیمی و افشارزاده با افزایش مبلغ قرارداد دایی و قلعه‌نویی موافقند و در‌ واقع چاره‌ای جز این ندارند. قرارداد‌ 3 ساله دایی را که نمی‌توان دست زد و افشارزاده هم بعید است مخالفتی با امیر قلعه‌نویی داشته باشد.

 

از طرفی اعضای هیئت‌مدیره 2 باشگاه هم خیلی نمی‌توانند به این مسئله ورود کنند چون هم دایی و هم قلعه‌نویی نفوذ و قدرت بالایی در باشگاه دارند و هر مدیری با آن‌ها مخالفت کند خودش دچار مشکل می‌شود.

 

شواهد و قرائن نشان می‌‌دهد ‌امسال مبلغ قرارداد بعضی از بازیکنان کاهش می‌یابد. افشارزاده گفته بود امسال بازیکن‌ 2 میلیاردی نداریم.

 

پارسال امثال نکونام و آندو بیش از 2 میلیارد با استقلال قرارداد داشتند و البته نکونام وسط فصل به الکویت رفت. امسال و با ابقای قلعه‌نویی مسلما جواد شانسی برای بازگشت ندارد و آندو هم به فکر خارج رفتن است. می‌ماند امثال حیدری و رحمتی که آن‌ها هم طبق ادعای مسئولان استقلال باید کمتر از یک میلیارد بگیرند.

در پرسپولیس هم پیش‌بینی‌ها بر این است که فقط قرارداد سیدجلال حسینی بالای یک میلیارد باشد. طبعا با کمی صرفه‌جویی پول قرارداد دایی و قلعه‌نویی جور می‌شود و مدیران باشگاه‌ها هم که زیر سایه‌ آن‌ها قرار دارند نفس راحتی می‌کشند!

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها