کد خبر: ۲۲۷۰۰
زمان انتشار: ۱۷:۴۴     ۱۸ مهر ۱۳۹۰
عربستان جای آمریکا و روسیه را به عنوان بهشت هرزنامه نویسان گرفت.

به گزارش 598 به نقل از فارس به نقل از عربین بیزینس، بررسی های شرکت سمانتک نشان می دهد در ماه سپتامبر یا شهریور از هر 183.2 ایمیل ارسالی در امارات یکی آلوده به ویروس بوده است. این در حالی است که در ماه آگوست از هر 314.3 ایمیل یکی در این کشور آلوده به ویروس بوده است.
به طور کلی آمار آلودگی به ویروس در رایانه های فعال در منطقه خاورمیانه در دو ماه اخیر افزایش یافته و از یک ویروس در هر 662.9 ایمیل در ماه آگوست به یک ویروس در هر 314.3 ایمیل در ماه سپتامبر رسیده است.
یک نکته جالب دیگر در این گزارش ثبت نام عربستان سعودی به عنوان بیشترین میزان هرزنامه های اینترنتی نه تنها در خاورمیانه، بلکه در جهان است.
از مجموع ایمیل های ارسالی از مبدا عربستان در حال حاضر 84 درصد را هرزنامه ها تشکیل می دهند. کارشناسان سمانتک معتقدند علت این تحولات افزایش فعالیت های خرابکارانه جنایتکاران سایبر در خاورمیانه به عنوان منطقه ای بکر برای فعالیت های خرابکارانه است.
به طور کلی ارسال بدافزار از طریق ایمیل در خاورمیانه در ماه سپتامبر نسبت به ماه آگوست بیش از 72 درصد افزایش یافته اما این افزایش در ماه آگوست نسبت به ماه قبل از آن تنها 23.7 درصد بوده است.
افزایش استفاده از تکنیک های مهندسی اجتماعی نیز فریب دادن کاربران را ساده تر کرده است.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها