کد خبر: ۲۲۶۵۳۶
زمان انتشار: ۱۲:۴۷     ۰۸ خرداد ۱۳۹۳
امروز بیست‌ونهمین سالگرد وقوع حادثه تلخ ورزشگاه هیسل در بلژیک و مرگ 39 هوادار تیم فوتبال یوونتوس است.
به گزارش پایگاه 598 به نقل از «خبرگزاری دانشجو»، فاجعه ورزشگاه هیسل فاجعه‌ای است که قبل از شروع مسابقه فینال جام باشگاه‌های اروپا ۱۹۸۵ بین تیم‌های یوونتوس و لیورپول ۳۹ هوادار یوونتوس کشته و 600 نفر نیز زخمی شدند.

 

یک ساعت قبل از شروع مسابقه در ورزشگاه هیسل، تماشاگران لیورپول با شکستن فنس‌هایی که میان آنان و طرفداران یوونتوسی‌ها برای جدایی و جلوگیری از کشمکش و درگیری قرار داده شده‌بود به طرفداران یووونتوس حمله‌ور شده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دادند، یوونتوسی‌ها که انتظار این حرکت را از لیورپولی‌ها نداشتند ناچار با آن‌ها درگیر شده و به ناگاه عقب‌نشینی کردند؛ فشار یوونتوسی‌ها به دیوارهای پیرامون ورزشگاه، منجر به ویرانی آن گشت و باعث شد که روی سر آن‌ها ویران گردد. در پی این حادثه ۳۹ نفر که اکثراً از طرفداران یوونتوس بودند، کشته شدند. این فاجعه را سیاه‌ترین ساعت در تاریخ مسابقات یوفا نام‌گذاری کردند.

 

با این وجود بازی فینال بر‌گزار شد و یوونتوسی‌ها با تک گل میشل پلاتینی قهرمان شدند. بعد از این مسابقه لیورپولی‌ها ۶ سال و دیگر باشگاه‌های انگلیسی از حضور در رقابت‌های اروپایی به مدت ۵ سال محروم شدند.
 

تصاویر مربوط به این حادثه تلخ که 29 سال از آن گذشته است را در زیر مشاهده کنید:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها
پر طرفدار ترین ها