کد خبر: ۲۲۶۳۶
زمان انتشار: ۰۹:۲۷     ۱۸ مهر ۱۳۹۰
 ایجاد تفرقه و اختلاف افکنی بین پیروان ادیان الهی و مذاهب اسلامی و همچنین طوائف و صاحبان افکار و  اندیشه های متفاوت، یکی از شیوه های قدیمی و متداول غرب و استکبار جهانی برای فتنه انگیزی در کشورهای مستقل می باشد.

به گزارش بی باک، با گسترده شدن موج بیداری اسلامی و دستیابی انقلابیون به نتایج مثبت کوتاه مدت حرکتهایشان و کشیده شدن دامنه این موج به کشورهای اروپایی و غربی، طبیعی است که کشورهای غربی با هدف تضعیف این انقلابها و مصادره انقلابهای مردمی و سایر اهداف شوم دیگر خود، تفرقه افکنی و آشوبهای داخلی را در راس برنامه های سلطه جویانه خویش قرار دهند.

از طرفی دیگر دول غربی خوب می دانند که اگر این انقلابها به سرنوشت دلخواه انقلابیون بیانجامد، سرانجام آن تنها مقابله انقلابیون با سلطه کشورهای غربی بر منابع آن کشورهای مستقل نخواهد بود بلکه مشکلات غربیها بیش از آن خواهد بود و یکی از مهمترین آن بیداری مردم کشورهای غربی و مخالفت آنها با دولتهای کهنه فاسد خود می باشد.

از همین رو از بدو پیروزی انقلاب مصر تا کنون، غربیها درصدند تا به هر نحو ممکن در مرحله اوّل این انقلاب را به نفع خویش مصادره کنند و در مرحله دوّم مانع از دستیابی انقلابیون به نتایج مثبت و طمع شیرین پیروزیهایشان شوند. از همین رو آنان سعی دارند تا به هر شکل شکاف علمی و عقیدتی بین مسلمانان و مسیحیان را به سوی نزاع و جنگهای داخلی بکشانند.

این شیوه قدیمی و شوم دول غربی و استکبار جهانی در سالهای بعد از انقلاب مردم ایران نیز بارها اجرا گردید که با هوشیاری ملت و روشنگریهای حضرت امام (ره) و مقام معظم رهبری، حضرت امام خامنه ای به شکست مفتضحانه غرب منجر گردید.

بنابر گزارشات، درگیری های دیروز قاهره در جریان تظاهرات هزاران قبطی مقابل ساختمان رادیو و تلویزیون در مرکز این شهر آغاز شد که بنابر اعلام وزارت بهداشت مصر ، دست کم 19 نفر در درگیری ها کشته شدند و دست کم دویست نفر نیز مجروح شده اند.



این تظاهرات در اعتراض به توقف ساخت کلیسایی در اسوان برگزار شد.

 دولت موقت مصر نیز برای برای بررسی اوضاع نشست فوق العاده ای برگزار کرد.

"عصام شرف" نخست وزیر در اظهاراتی مطبوعاتی با دعوت مردم به هوشیاری در برابر فتنه ها، اظهار داشت: فتنه انگیزی ها آتشی است که همه را می سوزاند و تفاوتی بین افراد قائل نمی شود.

نخست وزیر مصر تاکید کرد: حوادث امروز مصر درگیری بین مسلمانان و مسیحیان نیست؛ بلکه اقداماتی برای بحران سازی و فتنه انگیزی است.

عصام شرف خاطرنشان کرد: اجرای قانون برای همه، بهترین راه برای حل مشکلات مصر است.

 از سوی دیگر تلویزیون رسمی مصر اعلام کرد، تظاهرکنندگان قبطی بسوی نیروهای امنیتی سنگ پرتاب کردند.

هنوز دلیل اصلی آغاز این درگیری ها اعلام نشده است.

تلویزیون مصر همچنین با اشاره به اینکه تظاهرکنندگان یک خودرو ارتش را به آتش کشیدند، تاکید کرد که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضان تیراندازی هوایی کردند.

تظاهرکنندگان مقابل ساختمان رادیو و تلویزیون در مرکز قاهره با سردادن شعارهایی خواستار سرنگونی شورای نظامی حاکم شدند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها