کد خبر: ۲۲۶۳۳۸
زمان انتشار: ۱۳:۴۵     ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
سايت soccerladuma از پيروزي 2 بر يک ايران در جام جهاني 1998 فرانسه به عنوان نقطه پر رنگ حضور در جام‌هاي جهاني ياد کرد.

 

تيم ملي فوتبال ايران در گروهي سخت در جام جهاني 2014 برزيل قرار گرفته که شامل تيم‌هاي آرژانتين، نيجريه و بوسني و هرزگوين است. اين تيم تلاش مي‌کند تا براي نخستين بار در تاريخ به مرحله حذفي اين رقابت‌ها راه پيدا کند.

تيم کارلوس کي‌روش همچنين مي‌خواهد در اين تورنمنت به دومين پيروزي خود در جام‌هاي جهاني دست پيدا کند. آنها اولين و تنها پيروزي خود را در جام جهاني 1998 فرانسه مقابل تيم ملي آمريکا جشن گرفتند.

پيشينه حضور در جام‌هاي جهاني

ايران چهار بار در جام‌هاي جهاني حضور داشته که نخستين بار آن به سال 1978 آرژانتين بازمي‌گردد. 1998 فرانسه و 2006 آلمان نيز ميزبان ايراني‌ها بوده‌اند. نقطه پر رنگ حضور آنها در جام جهاني به پيروزي دو بر يک آنها مقابل آمريکا در سال 98 بازمي‌گردد. ديداري که به خاطر وجود مشکلات سياسي بين دو کشور جذابيت ويژه‌اي يافته بود.

چطور صعود کردند

ايران در گروه A رقابت‌هاي مقدماتي جام جهاني در منطقه آسيا حضور داشت و به عنوان تيم نخست به جام جهاني صعود کرد. بسياري اما انتظار داشتند کره جنوبي به عنوان تيم صدرنشين صعود کند. خط دفاع قدرتمند آنها تنها دو گل در هشت ديدار مقدماتي خورد.

بازيکنان کليدي

جواد نکونام، کاپيتان اين تيم با بيش از 140 بازي ملي تجربه بسيار زيادي را به اين تيم تزريق مي‌کند. او در جريان ديدارهاي مقدماتي موفق به زدن 6 گل شده است. رضا قوچان نژادِ ايراني - هلندي که نخستين بازي خود براي ايران را در سال 2012 انجام داد نيز يکي از ستاره‌هايي است که در ترکيب ايران به ميدان مي‌رود. او در 9 ديدار نخست خود براي ايران موفق به زدن هفت گل شد.

سرمربي

سرمربي پيشين رئال مادريد در آوريل 2011 هدايت تيم ملي ايران را به دست گرفت و در نخستين ديدار مقدماتي جام جهاني با نتيجه چهار بر صفر موفق به شکست مالديو شد. اين مربي پرتغالي نقشي موثر در حضور برخي بازيکنان ايراني داشت که در خارج از کشور حضور داشتند. دنيل داوري ايراني - آلماني، اشکان دژاگه، رضا قوچان نژاد ايراني - هلندي، استيون بيت آشور ايراني - آمريکايي و اميد نظري ايراني - سوئدي.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها