کد خبر: ۲۲۶۲۷۰
زمان انتشار: ۱۱:۵۸     ۰۷ خرداد ۱۳۹۳
با سخنرانی دکتر محمد رجبی دوانی:
با گذشته سه دهه از انقلاب اسلامی، هنوز برخی بر دوگانه منافع ملی و اصول و ارزش­­های انقلابی دامن زده و قصد دارند، حامیان منافع ملی را در برابر طرفداران حفظ و پاسداری از ارزشها و اصول انقلاب اسلامی قرار دهند. در این میان، برخی از انقلابیون نیز دچار ضعف در تحلیل و موقعیت­ شناسی شده و خود را بیگانه از منافع ملی و دفاع از آن می­ بینند.
به گزارش سرویس اندیشه دینی پایگاه 598 به نقل از دبیرخانه سلسله نشست­‌های «اعتدال انقلابی، اعتدال دیپلماتیک»، نشست دوم از این سلسله نشست‌های تخصصی به موضوع «مفهوم اعتدال و نسبت آن با منافع ملی و حفظ اصول انقلابی» اختصاص دارد.

با گذشته سه دهه از انقلاب اسلامی، هنوز برخی بر دوگانه منافع ملی و اصول و ارزش­­های انقلابی دامن زده و قصد دارند، حامیان منافع ملی را در برابر طرفداران حفظ و پاسداری از ارزشها و اصول انقلاب اسلامی قرار دهند.

در این میان، برخی از انقلابیون نیز دچار ضعف در تحلیل و موقعیت­ شناسی شده و خود را بیگانه از منافع ملی و دفاع از آن می­بینند و به اصطلاح در زمین بازی دشمن، تلاش می­کنند که پیروز میدان باشند، غافل از اینکه هیچ موفقیتی در این­گونه حفظ و دفاع از ارزش­ها و اصول انقلاب اسلامی متصور نیست.

سوال این است که اعتدال انقلابی چه تحلیلی از منافع ملی و نسبت آن با ارزش­های انقلاب اسلامی دارد؟

آیا تعارضی در این میان وجود دارد که باید مراقب اصول انقلاب در برابر منافع ملی بود؟

آیا این دو، مقولاتی جدا از هم هستند و یا جداکردن اینها از هم، از ابتدا نادرست بوده و تحلیل­های بعدی بر مبنایی نادرست شکل گرفته است؟

آیا ما دچار گسست میان هویت ملی با هویت دینی و انقلابی خود هستیم؟

رویکرد معتدل به مسئله ملیت چگونه است و آیا می­توان نسبت به منافع ملی بی­تفاوت بود و از ارزشهای انقلاب حفاظت کرد؟

اینها سوالاتی است که در دومین نشست از سلسله نشست­های اعتدال انقلابی، اعتدال دیپلماتیک و با حضور دکتر محمد رجبی دوانی به آنها پرداخته خواهد شد.

این نشست توسط مرکز علوم نوین اسلامی(معنا) در تاریخ پنجشنبه هشتم خردادماه ساعت 10:30 و با سخنرانی دکتر محمد رجبی دوانی، رئیس کتابخانه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی برگزار می گردد.

شایان ذکر است نشست «مفهوم اعتدال و نسبت آن با منافع ملی و حفظ اصول انقلابی» در سالن نشست های پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی قم با همکاری دفتر پژوهش های خاص دفتر تبلیغات اسلامی، خبرگزاری رسا، بسیج مدرسه علمیه معصومیه، خانه هنر طلاب، مؤسسه مطالعات فرهنگی مستشهدین وصال و مؤسسه علمی فرهنگی اندیشه عصر گذار برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند با تلفن 37837069 – 025 تماس بگیرند و یا به آدرس قم، خیابان ارم، طبقه فوقانی داروخانه نصر، واحد 5، مرکز علوم نوین اسلامی(معنا) مراجعه کنند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها