کد خبر: ۲۲۴۹۶۵
زمان انتشار: ۱۹:۳۴     ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۳
پله اسطوره فوتبال برزیل از صرف میلیاردها دلار برای جام‌جهانی به صورت نابخردانه توسط کشورش انتقاد کرد.

پله طی یک سخنرانی در دانشگاهی در مکزیکوسیتی گفته کشورش با اعتراضات زیادی درباره هزینه‌های جام‌جهانی مواجه است و از این بابت متأسف است.

برزیل 12 میلیارد دلار برای جام جهانی، 4.3 میلیادر دلار برای ساخت و تعمیر 12 ورزشگاه هزینه کرده است. پله همچنین گفته: «قسمتی از این پول‌ها می‌توانست برای مدارس، بیمارستان‌ها و … هزینه شود که برزیل به آنها نیاز داشت. از این نگاه من کاملاً با تظاهرکنندگان موافق هستم. اما با کارهایی از قبیل آتش زدن با شکستن مخالفم. این باعث هزینه‌های اضافی می‌شود که باید دوباره صرف کرد.»

پله 73 ساله که 3 قهرمانی از پنج قهرمانی برزیل در جام‌جهانی را در کارنامه خود دارد از روند کند ساخت ورزشگاه‌ها نیز انتقاد کرده و گفته این دستپاچگی می‌تواند باعث دور نگه داشتن توریست‌ها از برزیل شود:

    همه می‌دانیم که 25 درصد توریست‌ها برای جام‌جهانی به برزیل می‌آیند ولی این اغتشاشات می‌تواند باعث لغو سفر آنها به برزیل شود. این مسئله قطعاً شکست بزرگی برای برزیل خواهد بود.

پله به طور مشخص از روند ساخت ورزشگاه کورینتیاس در سائوپائولو که قرار است افتتاحیه جام‌جهانی بین برزیل و کرواسی در آن برگزار شود انتقاد کرده و گفته: «بسیار ناراحت کننده است که هنوز ورزشگاهی که قرار است افتتاحیه در آن صورت بگیرد، تکمیل نشده است. این مسئله باعث تأسف بسیار شدید من است.»
گفتنی است این صحبت‌ها درحالی مطرح می‌شود که فقط سه هفته تا آغاز مسابقات جام‌جهانی باقی مانده است و این باعث نگرانی فوتبال‌دوستان شده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها