کد خبر: ۲۲۳۵۶
زمان انتشار: ۱۹:۲۶     ۱۵ مهر ۱۳۹۰
موسسه صلح ایالات متحده در مصاحبه با فاطمه حقیقت‌جو ، که سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارد به موضوع انتخابات آتی مجلس ایران و نقش و تاثیر زنان در این مجلس پرداخت.
به گزارش 598 به نقل از عصر امروز، این گفتگو هفتمین مورد از مجموعه مصاحبه‌های انجام شده پیرامون انتخابات مجلس است که در ماه مارس سال ۲۰۱۲ برگزار خواهد شد.

حقيقت جو گفت: نام فائزه هاشمی در انتخابات دوره پنجم مجلس ( ۲۰۰۰-۱۹۹۶ ) در بالای لیست نامزدها در تهران قرار گرفت. این امر صرفا به خاطر این که وی دختر هاشمی رفسنجانی ( رئیس‌جمهور پیشین ) بود، صورت نگرفت، بلکه بیشتر به خاطر وعده‌های انتخاباتی و برخی از اقدامات شخصی وی– مانند دوچرخه سواری– که به ویژه برای زنان جوان جذابیت داشت، اتفاق افتاد.

گرچه فائزه هاشمی در انتخابات مجلس پنجم پیروز شد، اما در انتخابات بعدی توفیقی حاصل نکرد. وی از روابط فامیلی خود استفاده می‌کرد و به عنوان دختر هاشمی رفسنجانی وارد صحنه شد – عاملی که در آن زمان دیگر پرطرفدار نبود.

حقيقت جو ادامه داد:در دنیای سیاست، روابط فامیلی بسیار مهم است و این مسئله تنها مختص زنان نیست. برای مثال، محمدرضا خاتمی بیشترین آرا در مجلس ششم را به خود اختصاص داد و آن را مرهون نسبت خود با محمد خاتمی ( رئیس‌جمهور پیشین ) بود. این دو برادر هم بودند.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:۵
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
ارسال نظرات
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۷ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۴
۲
سگ زرد برادر ...
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۰۹:۳۶ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰
ادب و تقوا داشتن خوب است نه؟
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۴:۰۹ - ۱۶ مهر ۱۳۹۰
۵
۲
حقیقت شو و فائزه فقط دختر لرستان کمه تا مثلث شیطان تمام شود.
پاسخ
sharmandeh
UNITED STATES
۰۳:۴۸ - ۱۸ مهر ۱۳۹۰
۳
۰
هیچکس به این سوتی یا تناقض توجه کرد ؟
این دو سطر را کنار هم بگذارید :
{در بالای لیست نامزدها در تهران قرار گرفت. این امر صرفا به خاطر این که وی دختر هاشمی رفسنجانی ( رئیس‌جمهور پیشین ) بود، صورت نگرفت،
گرچه فائزه هاشمی در انتخابات مجلس پنجم پیروز شد، اما در انتخابات بعدی توفیقی حاصل نکرد. وی از روابط فامیلی خود استفاده می‌کرد و به
عنوان دختر هاشمی رفسنجانی وارد صحنه شد – عاملی که در آن زمان دیگر پرطرفدار نبود.}
اگر در انتخابات بعدی دختر رفسنجانی بودن دیگر پر طرفدار نبود و به همین دلیل خانم فائزه انتخاب نشد پس چطور انتخابش در دوره پنجم به خاطر دختر
رفسنجانی بودن نبود و به خطر دوچرخه سواریش بود ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ
ناشناس
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۱:۰۴ - ۲۰ مهر ۱۳۹۰
۰
۱
این جور مواقع ضدانقلاب مورد مصداق افشاگری قرار می گیرند چقدر رو دارید؟
پاسخ
جدیدترین اخبار پربازدید ها