به گزارش پایگاه 598، کارشناسان
اعلام کردهاند که دیگر امیدی به پیدا کردن جعبه سیاه هواپیمای MH۳۷۰ خطوط
پروازی مالزی ندارند، زیرا دستگاههای جعبه سیاه دارای باتری برای تأمین
انرژی سیگنالهای ارسالی از سوی خود است که نهایتا تا ۳۰ روز میتوانند
فعال بماند.
گفتنی
است، اساس کار جعبه سیاه در هواپیماها ضبط لحظات پایانی پرواز است و
تمامی آنها دارای قابلیت سالم ماندن از گرما، فشار و تصادف شدید میباشند.
بررسیها نشان میدهند، معمولا دو جعبه سیاه در عقب هواپیماها که معمولا آخرین نقطهٔ برخورد هواپیما است، کار گذاشته میشود.
در
هر جعبه سیاه اطلاعاتی مانند ضبط صدای کابین خلبان، ذخیرهٔ دو ساعت پایانی
گفتگو در کابین خلبان و همینطور ضبط اطلاعات پروازی شامل ارتفاع، سرعت و
جهت ضبط میگردد.
جعبه سیاههای مدرنتر حتی اطلاعات تکمیل تری شامل میزان سوخت هواپیما را نیز ضبط مینمایند.
جعبه سیاه از لایههای مختلفی تشکیل شده و لایهٔ بیرونی آن از فولاد یا تیتانیوم در پوشش عایقهای خشک سیلیس و آلومینیوم میباشد.
کارشناسان
در صدد تولید نسل جدید جعبههای سیاه هستند که همانند تلفنهای همراه
بتوانند تا مدت بیشتری اطلاعات را در درون خود سالم نگهداری کنند.