کد خبر: ۲۲۳۰۹
زمان انتشار: ۱۷:۰۸     ۱۴ مهر ۱۳۹۰
افراد و اعضای بازداشت شده شبکه القاعده در عربستان اعتراف کردند که در نظر داشته اند در طرحی وسیع چهره های شیعی در این کشور که بیشترشان در مناطق شیعه نشین در شرق عربستان هستند را ترور کنند تا از این طریق فتنه ای طایفه ای و مذهبی میان شیعیان و اهل سنت در سعودی به راه اندازند.
به گزارش598 به نقل از شیعه آنلاین، روزنامه عکاظ چاپ عربستان سعودی که یکی از پر انتشار ترین جراید این کشور به شمار می رود، در مطلبی که در شماره دو روز پیش خود منتشر کرد، طرح محرمانه شبکه تروریستی القاعده برای ترور چهره های شیعی در عربستان را فاش کرد.

این روزنامه در ادامه مطلب خود افزود: افراد و اعضای بازداشت شده شبکه القاعده در عربستان اعتراف کردند که در نظر داشته اند در طرحی وسیع چهره های شیعی در این کشور که بیشترشان در مناطق شیعه نشین در شرق عربستان هستند را ترور کنند تا از این طریق فتنه ای طایفه ای و مذهبی میان شیعیان و اهل سنت در سعودی به راه اندازند.

عکاظ همچنین نوشت: جلسه محاکمه 17 عضو القاعده که 16 تن از آنان سعودی و یک عضو یمنی بوده اند، چند روز پیش برگزار شد و در آن این اعضای القاعده چنین اعترافی کردند. در این طرح آنان همچنین قرار بوده کشتی و ناوهای نفتی مورد هدف و حمله قرار گیرد.

این روزنامه سعودی در ادامه افزود: به اعتراف این اعضای القاعده، اندیشه و طرح ترور چهره های شیعه توسط یکی از اعضای این شبکه در سوریه که «ابو ولید» نام دارد، به وجود آمد. قرار بوده بر اساس این طرح چهره های شیعی ترور شوند و پس از آن نزدیکانشان برای انتقام دست به ترور نیروهای امنیتی سعودی بزنند و همین امر موجب بروز جنگی طایفه ای و مذهبی می شد.

روزنامه عکاظ همچنین در این مطلب نوشت: بر اساس اعتراف این اعضای شبکه تروریستی القاعده، قرار بوده این چهره های شیعی عربستانی از طریق شلیک با تفنگ و یا مسموم شدن از طریق مواد سمی کشته شوند بر همین اساس اطلاعات مفصل مورد نیاز در این مورد درباره اولین شخصیتی قرار بود مورد هدف قرار گیرد، جمع آوری شده بود.

در همین راستا روزنامه فرامنطقه ای الشرق الأوسط با پرداختن به این خبر، نوشت: این طرح شبکه القاعده به مراحل پیشرفته ای رسیده بود و مدت زمان زیادی به اجرای آن نمانده بود. چهره ای که قرار بود مورد هدف قرار گیرد، دارای اهمیت زیادی نزد شیعیان در شرق عربستان است از همین رو بدون شک ترور وی جرقه جنگ طایفه ای بود.

این روزنامه افزود: پس از اینکه اطلاعات مورد نیاز برای اجرای این ترور جمع آوری شد، در CD ریخته شد و برای «ابو ولید» در سوریه ارسال شد تا او نیز آن را مورد تأیید قرار دهد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها