به گزارش پایگاه 598 به نقل از روابط عمومي بانک صادرات ايران، اين بانک در راستاي توسعه خدمات
بانكداري الکترونيکي، افزايش ظرفيت و پايداري زيرساختهاي بانكي ارتقای
سامانههاي مركزي را از لحاظ نرم افزاري و سخت افزاري در دستور کار قرار
داده و در اين راستا اجراي پروژه مذكور ضمن تأمين تجهيزات سخت افزاري و
تغييرات نرمافزاري نسبت به ارتقاي سامانه ها اقدام نمود.
خدارحمي عضو
هيات مدير بانک در گفتگو با خبرنگاران ضمن ابراز خشنودي از روند اقدامات
صورت گرفته خاطر نشان كرد: اين ارتقا با توجه به شرايط تحريم تا حدودي با
تاخير انجام شد ولي با اقدامات صورت گرفته از سوي شركت، امیدواریم شعب بانك
با سيستم هاي جديد، با كمترين ميزان مشكلات نسبت به ارائه خدمات بانكي
اقدام کنند.
وي همچنين تاكيد كرد: تعاملات بانک و شركت خدمات
انفورماتيک در بالاترين و مطلوبترين وضعيت خود قرار دارد و خوشبختانه با
سطح تعاملات موجود، اميد مي رود كه بيش از پيش زمينه مناسب براي اقدامات
بزرگ و تحولات چشمگير در بانك فراهم شود.
با اجراي اين پروژه، علاوه بر
ارتقای ماشينهاي مركزي بانک صادرات ايران كه منجر به افزايش ٨ برابري
توان پردازش سيستم هاي مركزي سپهر شد، نسخه سيستم عامل و پايگاه هاي داده و
همچنين CICS بانک نيز به آخرين نسخ موجود ارتقا پيدا کرده و ضمن افزایش
قابل توجه سرعت انجام تراکنش ها و کاهش زمان اجرای عملیات شبانه، بستر لازم
جهت راه اندازي سامانه مديريت كانال در بانک صادرات ايران نیز فراهم شد.
شعب
بانک پس از اعمال مجموعه گسترده ای از تغییرات انجام شده در سامانه های
مرکزی سپهر، از هفتم اردیبهشت ماه بدون هیچگونه مشکل بازدارنده، سرويس دهي
معمول خود را آغاز کردند كه اين مهم، شايد در نوع خود ركوردي كم سابقه در
اجراي پروژههاي ارتقای شركت خدمات انفورماتيک باشد.