کد خبر: ۲۲۱۹۰۰
زمان انتشار: ۱۹:۱۲     ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۳
نخست‌وزیر کوزوو امروز (سه‌شنبه) پیشنهاد انحلال پارلمان این کشور را مطرح کرد و خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام در هشتم ژوئن شد؛ این اقدام پس از آن صورت گرفت که قانونگذاران اقلیت صرب کوزوو به ایجاد یک ارتش ملی رای منفی دادند.

به گزارش 598، خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری رویترز، حامیان غربی کوزوو که استقلال این کشور را در سال 2008 میلادی به رسمیت شناخته‌اند، از ایجاد سریع یک ارتش در این کشور ابراز ناخرسندی کردند.

پارلمان کوزوو روز دوشنبه این رای‌گیری را برای تشکیل یک ارتش ملی برگزار کرد، اما دو سوم قانونگذاران به همراه دو سوم اعضای اقلیت به این رای‌گیری پاسخ منفی دادند.

هاشم تاچی، نخست‌وزیر اوکراین در یک کنفرانس خبری به همراه اشتفان فول، کمیسیونر توسعه اتحادیه اروپا پیش از دیدار با رئیس‌جمهوری کوزوو و رهبران احزاب اصلی این کشور برای توافق بر سر برگزاری انتخابات زودهنگام گفت: پارلمان با توجه به پیش‌شرط‌ها و قید و بندها به وجود آمده نمی‌تواند بر سر تشکیل یک ارتش جدید ملی رای دهد.

این انتخابات قرار بود نوامبر سال جاری میلادی برگزار شود که تاریخ آن به هشتم ژوئن تغییر یافت.

ارتش جدید کوزوو قرار بود همراه با نیروهای صلح ناتو که پنج هزار سرباز دارد، همکاری کند چرا که ناتو تلاش می‌کند تا نیروهای خود را برای از میان برداشتن ناآرامی‌ها در شمال کوزوو بار دیگر در این منطقه مستقر کند.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها