کد خبر: ۲۲۱۱۸
زمان انتشار: ۱۹:۵۰     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي در حاشيه اين آيين در گفت وگو با ايرنا گفت:اين شهدا در مهرماه سال ۶۶ با قايق هاي تندرو در حال گشتزني در اطراف جزيره فارسي بودند كه مورد حمله نيروهاي آمريكايي قرار گرفتند و با مقاومتي تحسين برانگيز جوابي قاطع به متجاوزان دادند.
سردار سرتيپ دوم پاسدار 'علي رزمجو'افزود: امروز درحالي بيست و چهارمين سالگرد شهادت شهيد مهدوي و يارانش برگزار مي شود كه رزمندگان منطقه دوم نيروي دريايي سپاه در آمادگي كامل امنيت خليج فارس را برقرار كرده اند.
وي اظهارداشت: هم اينك نيروي دريايي سپاه با توان و قابليت متناسب با تهديدات رزم دشمن با داشتن نيروهاي آموزش ديده ، سازمان يافته و تجهيزات مورد نياز با تاكتيك و تكنيك خليج فارس آماده اجراي فرامين فرمانده كل قواست.
رزمجو با بيان اينكه براساس تدابير ابلاغي مسووليت برقراري امنيت و دفاع از كيان جمهوري اسلامي در آبهاي خليج فارس به نيروي دريايي سپاه واگذار شده است تصريح كرد:منطقه دوم نيروي دريايي سپاه در آمادگي قابل توجهي در ابعاد مختلف سطح، نيمه سطح و بالاي سطح در حال اجراي ماموريت محوله است.
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه گفت: امروز امنيت خليج فارس آنچنان برقرار است كه دشمنان انقلاب اسلامي و در راس آن امريكا تحت هيچ شرايطي نمي توانند كوچك ترين تهديدي را عليه نظام اسلامي ايران در اين آبراه بين المللي انجام دهد.
وي افزود: شهيد مهدوي و يارانش رادمردان دريادل و پارساياني هستند كه هستي خود را در طبق اخلاص نهادند و سوار بر مركب عشق تا جاودانگي تاريخ تاختند و مضمون عشق، ايثار، عزت، عدالت و شرف را در بستر كارزار هميشه حق و باطل نگاشتند .
سردار رزمجو يادآورشد: شهيد مهدوي و يارانش در اين نبرد نابرابر ابهت ابرقدرتي امريكاي متجاوز را در آبهاي خون رنگ خليج فارس شكستند و برگ زريني به تاريخ سراسر افتخار جمهوري اسلامي ايران و استان بوشهر افزودند.
وي اضافه كرد: با گذشت ۲۴ سال از رشادت و جانفشاني هشت تن از شهداي خليج فارس هر ساله همرزمان آنها در منطقه دوم نيروي دريايي با گلباران محل شهادت آنها تجديد ميثاق با آرمان هاي امام راحل و رهبر معظم انقلاب حضرت آيت الله خامنه اي را انجام مي دهند.
فرمانده ارشد سپاه در استان بوشهر اظهارداشت:در اين نبرد سبزپوشان جان بركف منطقه دوم نيروي دريايي سپاه در نبردي مستقيم با وارد كردن خسارت با ناو جنگي و سرنگوني بالگرد امريكايي ها شربت شهادت نوشيدند.
رزمجويادآورشد: در اين رزم نابرابر شهيدان نادرمهدوي، بيژن گرد، مجيد مباركي، غلامحسين توسلي، خداداد آبسالان، مهدي محمديها ، نصرالله شفيعي و اسحاق دارا درس ايثار و از خود گذشتگي را در عمل به منصه ظهور رساندند.
فرمانده منطقه دوم نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي اضافه كرد: در اين نبرد شهيد مهدوي و همرزمانش با رشادت و ايثارگري، عزت، افتخار و اقتدار نظام اسلامي را به نمايش گذاشتند.
وي يادآورشد:باتوجه به اينكه تداوم انقلاب نياز به ايثار، فداكاري و روحيه شهادت طلبي دارد بايد براي نهادينه كردن اين مهم اهتمام جدي انجام شود.
وي بااشاره به اينكه فداكاري از ويژگي هاي برجسته شهداي خليج فارس بود ادامه داد:نشر فرهنگ ايثار وشهادت ضامن بقاي نظام اسلامي است.
سردار رزمجو، با بيان اينكه امنيت و آسايش امروز، از بركات خون شهداي والا مقام و رشادتهاي رزمندگان درهشت سال دفاع مقدس است، اضافه كرد: ارتقاي عزت واقتدار نظام اسلامي و تقويت روحيه استكبارستيزي، دستاورد رشادت اين دلاورمردان است.
در اين آيين محل درگيري شهداي خليج فارس توسط خانواده آن عزيزان و همرزمان شهدا توسط بلگرد و شناورهايي كه در دوران دفاع مقدس در عمليات هاي مقابله به مثل شركت داشتند، گلباران شد.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها