کد خبر: ۲۲۱۰۶۴
زمان انتشار: ۱۴:۴۶     ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۳
کمیسیونر عالی امور پناهندگان سازمان ملل در سفری چند روزه وارد امان شد تا ضمن بازدید از وضعیت اسکان آوارگان سوری در نشست وزرای خارجه کشورهای همسایه سوریه در اردن نیز مشارکت کند.

به گزارش 598،  خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، علی بیبی، سخنگوی کمیساریای عالی امور پناهندگان سازمان ملل در اردن اعلام کرد که آنتونیو گوترس، مدیر این کمیساریا در جریان سفرش به اردن با مسئولان ارشد این کشور دیدار و با آن‌ها در خصوص حضور صدها هزار آواره سوری در اردن بحث و مذاکره خواهد کرد.

وی گفت: گوترس در نشست وزرای خارجه همسایگان سوریه متشکل از وزاری خارجه اردن، عراق، ترکیه، مصر و وزیر امور اجتماعی لبنان که صبح فردا (یکشنبه) برگزار می‌شود، شرکت خواهد کرد.

گوترس همچنین راه‌های تقویت روابط میان سازمان ملل و اردن و راه‌های ترغیب جامعه جهانی برای حمایت از امان را مورد بررسی قرار خواهد داد و از آوارگان سوری در داخل و خارج اردوگاه‌های مستقر در اردن دیدار می‌کند.

پیشتر یک منبع بین‌المللی اعلام کرده بود که تعداد آوارگان سوری در کشورهای همسایه به حدود 9 / 2 میلیون تن رسیده است. سازمان ملل تاکنون تنها 24 درصد از مبلغی را که برای حمایت از آوارگان سوری در سال جاری طلب کرده بود، دریافت کرده است.

نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها