کد خبر: ۲۲۰۳۳
زمان انتشار: ۰۸:۴۷     ۱۲ مهر ۱۳۹۰
 حدود یک میلیون از شهروندان عراقی به‌ منظور گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله‌ صدر ، تظاهرات مسالمت آمیزی در شهر نجف اشرف برگزار کردند و خواستار خروج نیروهای اشغالگر از این کشور شدند.

به‌ گزارش 598 به نقل از خبرنگار خبرگزاری فارس در نجف ، روز گذشته‌ صدها هزار نفر از مردم عراق ، تظاهراتی را به‌ مناسبت سالگرد شهادت ایت الله‌ الصدر توسط جوخه‌های حکومت مخلوع بعث ، برگزار کردند.

تظاهرات کنندگان با حمل پلاکارت های  "کلا کلا آمریکا" و "کلا کلا اسرائیل" اعتراض خود را نسبت به‌ سیاست های جنگ طلبانه‌ آنها در قبال ملت مظلوم فلسطین نشان داده‌ و خروج فوری نظامیان آمریکایی در خاک عراق را خواستار شدند.

"حارث العذاری" از مسئولان برگزار کننده‌ گردهمایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس ، تظاهرات روز گذشته‌ را "موفقیت آمیز" ارزیابی کرد و گفت: تظاهرات مسالمت آمیزی بود به‌ مناسبت سالگرد ترور آیت الله‌ صدر که‌ خوشبختانه‌ بدون بروز هیچ مشکل امنیی به‌ پایان رسید.

وی شمار شرکت کننده‌گان در این راهپیمایی را یک میلیون نفر برآورد کرد و افزود: حدود یک میلیون نفر از شهروندان عراقی برای شرکت در این راهپیمایی از شهرهای مختلف عراق وارد نجف اشرف شده‌اند.

احمد الفتلاوی 45 ساله که‌ از شهر بغداد  برای شرکت در این تظاهرات به‌ نجف اشرف آمده‌ بود ، درباره‌ علت حضور خود در این راهپیمایی گفت: امروز طرفداران جریان‌  صدر در نجف اشرف امده‌اند تا فریاد عدالت را سر دهند، ندایی که‌ شهید صدر آن را علیه استبداد آمریکا و تمامی نیروهای تاریکی فریاد می زد.

به‌ گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در نجف اشرف، این تظاهرات تحت تدابیر شدیدترین اقدمات امنیتی و با حضور گسترده‌ نیروهای پلیس برگزار شد.

شهید آیت‌الله‌ صدر مرجع عالیقدر شیعیان عراق در سال 1999 میلادی توسط جوخه‌های ترور رژیم بعث در شهر نجف اشرف به‌ شهادت رسید.
نظرات بینندگان
نام:
ایمیل:
انتشاریافته:
در انتظار بررسی: ۰
* نظر:
جدیدترین اخبار پربازدید ها